شنبه 15 مهر 1396 - 13:50

نستهن مقدم رسماً سکان دار شهرداری یاسوج شد/اولویت های شهردار یاسوج مشخص شد(+عکس)

گروه سیاسی- تودیع و معارفه شهردان قدیم و جدید مرکز کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد(بخش اول گزارش را از اینجا ببینید)

به گزارش بویرنیوز، غلام محمد زارعی نیز در آیین تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید شهر یاسوج افزود: تبدیل شهر یاسوج به یکی از شهرهای پرجمعیت کشور می تواند در عین اینکه فرصت است، یک آسیب نیز باشد و اگر توسعه زیرساخت ها در کنار توسعه فرهنگی و اجتماعی مناسب باشد شهر مناسب و این مهم فرصت خواهد بود و اگر رابطه منطقی بین بخش های گوناگون نداشته باشیم، فرصت ها تبدیل به آسیب می شوند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس بیان داشت: اگر رویکرد فرهنگی و اجتماعی اولویت و زیربنای توسعه شهر یاسوج قرار بگیرد، می توان از روند افزایش جمعیت رویکرد فرصت را متصور باشیم و باید در کنار فعالیت های خدماتی و شهری و عمرانی به این حوزه نیز توجه شود.

زارعی ابراز داشت: شهر یاسوج به عنوان پیشانی مرکز استان جایگاه مهمی در توسعه استان دارد و اهتمام جدی برای توسعه آن ضروری است.

وی تصریح کرد: بین توسعه شهر و عملکرد مسئولان و نگاه مردم رابطه مستقیم وجود دارد و این رابطه مسئولیت ما را مضاعف می کند.

زارعی گفت: هیچ حرکتی در جامعه بدون تعامل و احساس مسئولیت مشترک محقق نمی شود و جزیره ای کار کردن یک آفت خواهد بود و اساس کار در مدیریت شهری و نظام شورایی به عنوان انتخاب و متتخب مردم نیاز به کار جمعی، اشتراک نظر و هماهنگی دارد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبدیل شدن یاسوج به کلان شهر در آینده ای نزدیک و لزوم مرتفع شدن مشکلات زیرساختی آن، تصریح کرد: اگر امروز هماهنگی، همدلی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن انجام شود، می، توانیم شهر یاسوج را به جایگاه اصلی خود در توسعه برسانیم و همه دستگاه های اجرایی در توسعه آن نقش دارند.

SONY DSC

در ادامه مراسم با قرائت حکم وزارت کشور برای شهردار جدید یاسوج، نستهن مقدم رسماً سکان دار شهرداری مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.

شهردار جدید مرکز استان ضمن قدردانی از مسببان انتخابش، گفت: واقعیت امر اینست که شهر یاسوج با آنچه که باید باشد فاصله بسیار دارد هر چند در گذشته و شهرداران قبلی زحمات بسیاری کشیده اند اما به دلیل مشکلات زیرساختی، شهر یاسوج در شان و مطابق مردم و تاریخ آن نیست.

نستهن مقدم بیان کرد: البته که شهرداری نیز یک سازمان است و برای ساختن شهر نباید نگاه ها تنها به شهرداری باشد آن هم شهری مانند یاسوج با تنوع مشکلات و آسیب ها نیازمند همدلی و هم افزایی همه دستگاه ها است.

شهردار مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: یاسوج، قلب استان کهگیلویه و بویراحمد و نگین جنوب کشور است و حضور اقوام مختلف از سراسر استان و کشور در این شهر مسئولیت همه ما را در برابر این شهر و این مردم بالا می برد.

وی ادامه داد: همگان به کمبودی های شهر یاسوج واقفیم، ترافیک خسته کننده که متاثر از پل های سوم و چهار بشار است، کمبود مراکز فرهنگی و هنری، نبود سینما، نبود پارک های محله ای، ورورد های نازیبای شهر و دهها نیاز و مشکل دیگر، البته هر چند در زمینه فضای سبز و زیبا سازی و مدیریت بازارها اقداماتی خوبی صورت گرفته اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی از اولویت هایش در شهرداری گفت و افزود: سیاست ما در شهرداری توزیع با عدالت خدمات شهری در نقاط مختلف است و مردم از نظر ما با هم برابرند و تلاش می کنیم در حد امکانات به همه نقاط خدمت رسانی خوب و در شانی انجام دهیم.

نسهن مقدم به وضع نامطلوب مرکز استان هم اشاره کرد و عنوان داشت: یاسوج بدون تعارف نیازمند نگاه ویژه است و من لازم میبینم همین جا از استاندار محترم که در اولین روزهای کار خود بررسی وضعیت پروژه های شهر یاسوج را در دستور کار قرار دادند تشکر خاص داشته باشم وانشاله با عنایت به تجربیات و ارتباطات دکتر احمدی بتوانیم مشکلات شهر یاسوج را ساماندهی کنیم.

وی به مشارکت مردم به عنوان نقطه کانونی مدیریت شهر پرداخت و گفت: برنامه اصلی ما مشارکت دادن مردم در ساختن شهر است، ما قرار است شهری بسازیم برای این مردم پس لازم است تا خود مردم را به صحنه بیاوریم.

شهردار جدید یاسوج با اشاره به بخشی از قابلیت های پایتخت طبیعت ایران تصریح کرد: اقلیم یاسوج و واقع شدن در بین استان های جنوبی فرصت بینظیری برای توسعه کسب و کار از طریق گردشگری است اما لازمه آن ایجاد زیرساخت های عمرانی و فرهنگی است، گاهی مسائل فرهنگی مانع رونق گردشگری می شود که یکی از برنامه های جدی بنده در شهرداری، تمرکز روی مسائل فرهنگی و اجتماعی است و ما باید به سمت شهری برویم که شهروندان آگاه و وظیفه مند داشته باشیم و این مهم جز با مشارکت دادن خود مردم در امور شهری امکان پذیر نخواهد بود.

وی از موضوع درآمدزایی و اقتصاد در اداره شهر غافل نماند و اینطور ادامه داد: اقتصاد شهری یکی دیگر از موضوعاتی است که ما به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم تا هم بتوانیم وابستگی درامدهای شهرداری به عوارض و پروانه ها را کاهش داهیم و هم زمینه اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم.

شهردار جدید یاسوج در پایان با اشاره به یکی از معضلات جدی و نگران کننده یاسوج و لزوم همکاری در رفع این معضل، خاطر نشان کرد: رشد بی رویه جمعیت در یاسوج و گسترش حاشیه نشینی یکی از معضلات اساسی است که در فرصت مناسب تری باید به آن پرداخت و تقاضای ما از مسئولین محترم استانی خصوصا استاندار و نماینده محترم بویراحمد این است که ما را در حل مشکلات شهر یاسوج و ساختن شهری در شان این مردم یاری دهند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=254096
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویر احمدی گفت:

    حاج زارعی به نکته مهمی اشاره کردند مشکل شهر یاسوج عدم ساماندهی مهاجرت بی رویه است.

دیدگاه شما