چاپ این برگه

واکنش جاوید به شایعات استخدام های نامتعارف در شهرداری یاسوج/کنایه تند شهردار سابق به اعضای شورای پنجم شهر یاسوج(1)

گروه سیاسی- تودیع و معارفه شهردان قدیم و جدید مرکز کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این آئین فرماندار بویراحمد با اشاره به اقدامات خوب شهردار گذشته یاسوج و بهره برداری از طرح های خوب شهری، تصریح کرد: ساخت و سازهای غیر قانونی و مشکل سازه های موقت از جمله مواردی است که انتظار می رود در زمره مهم ترین اولویت های شهردار جدید باشد.

رئیس شورای شهر نیز از تحولات و اقدامات خوب جاوید گفت و افزود: حل مشکلات شهر یاسوج به تنهایی از عهده شورا و شهرداری بر نمی آید، باید با همدلی و همراهی هم مردم و هم سایر سازمان ها معضلات را حل کرد.

هدایت اکبری گفت: “یاسوج”؛ پایتخت طبیعت نام گرفته و ما باید شهری مطابق با این تعریف ایجاد کنیم.

محمد علی جاوید سخنران بعدی این مراسم بود و از همان ابتدا سخنانش را با گلایه هایی از سنگ اندازی های عجیب برخی ها در این 4 سال آغاز کرد.

شهردار سابق یاسوج گفت: متاسفانه برخی ها که اطلاعی از شهر و شهرسازی ندارند در این مدت قضاوت هایی داشتند و گاه گاهی نیز این قضاوت های نادرست را با قلم رسانه ها همراه کرده و انحرافات و حاشیه هایی ایجاد می کردند.

جاوید با اشاره سوابق اجرایی اش در استانداری، معاونت عمرانی و شهرداری و شناخت جامعی که از مجموعه کارکنان شهرداری داشت گفت و تصریح کرد: در سال 92 که آمدم با همه تجربیات و شناختی که از شهر و شهرداری داشتم فکر میکردم اگر یک گزینه بتواند در شهر کار بکند من هستم، اما وقتی ورود کردم دیدم همه این ظرفیت ها 10 درصد از کار هستند و 90 درصد کار روحی است که در همه این سالها بر شهرداری حاکم شده است.

وی گفت: اعتقادم این بود باید خلاف جهت آب حرکت کنم، در شهرداری کسی بنای کار قانونی نداشت!

شهردار سابق یاسوج افزود: در آن مقطع شهرداری را با 35 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و در این چند سال به واسطه تحریم ها بدترین شرایط مالی را سپری کردیم و راستش را بخواهید اگر بحث آبرو و حیثیت خانوادگی نبود در همان هفته اول استعفا می دادم.

جاوید گفت: برخی ها می گفتند آقای جاوید شما بعد از اینکه از این مجموعه بروید چه کار کنید و چه کار نکنید میگویند فلانی دزدید و برد و خورد! اما اینطور نبود و امروز مشخص شد همان ها اهل این موارد بودند و در نهایت دیدیم هر کس برای این مردم کار نکند پشیمان است.

وی بیان کرد: راهبردهایی تعریف شد، از دل این راهبردها 100 طرح را بیرون کشیدیم و تمام آنها را به جز پل چهارم بشار با اختصاص 70 درصد از هزینه طرح از منابع داخلی بدون هیچ بدهی به بهره برداری رساندیم و تحویل دادیم.

جاوید از اخذ نامتوازن عوارض و دخالت دادن زد و بندها و پشت پرده هایی در اخذ عوارض و بروکراسی شدید اداری بعنوان دو چالش عمده شهرداری در چهار سال گذشته پرده برداشت و از یکسان کردن عوارضات دریافتی بر اساس مطالعات تخصصی و همچنین واگذاری کلیه امورات شهرسازی به دفاتر پیشخوان بعنوان راه کارهای اصلاح این ضعف ها گفت.

شهردار سابق مرکز استان در ادامه به  بخش هایی از عملکردش اشاره کرد و افزود:

-تعریض 800 متر از خیابان جمهوری که تا پیش از ما کسی جرات این کار را نداشت

-نوسازی معابری که قدمتشان به بیش از 30 سال میرسید

-روشنایی و پیاده روسازی معابر

-تا پیش از ما حقوق کارگر شهرداری 10 ماه دیرتر از کارمند پرداخته می شد، امری که هم از بعد اخلاقی و هم دینی نادرست بود، خوشبختانه ما توانستیم این فاصله را برداریم و به جز حقوق کارگران سازمان فضای سبز حقوق سایر کارگران در ماه های اخر زودتر از سایرین پرداخت شد

-ساخت 4 مهانسرا و 3 طبقه برای حوزه فنی و همچنین توسعه 1000 متر فضای اداری

جاوید به حواشی برخی افراد به استخدام های نامتعارف در شهرداری هم واکنش نشان داد و اینطور پاسخ داد: تنها شهرداری بودم که حتی 1 نفر نیروی قراردادی جذب نکردم،این در حالیست که تا پیش از من 80 نفر به صورت قراردادی به شهرداری تحمیل شده بود.

وی همچنین به برخی شایعات مبنی به درخواست برای ماندن در شهرداری اشاره کرد و گفت: به 5 نفر از منتخبان شورای پنجم یاسوج پیام دادم اگر فردی از جانب من مراجعه داشته برای انتخاب مجدد اقدامش هم توهین به من بوده و هم شما و در ثانی 3 نفر از این عزیزان را تا کنون هیچ برخوردی نداشتم و باید بگویم زمانی که فرد دیگری انتخاب شد سه مرتبه سجده شکر به جای آوردم.

محمد علی جاوید گفت: باید امانت دار رای مردم باشیم، در رسانه ها صحبت کردند که رزومه 50 نفر را گرفتیم و صحبت کردیم، کدام صحبت و رزومه؟ مردم فکر می کنند اینها حقیقت دارد!

به گزارش بویرنیوز، پژمان نیک اقبالی سخنران بعدی مراسم بود که بر روی سن رفت و ابتدای سخنانش را به وضع شهرداری های استان در سالهای اخیر اختصاص داد و در ادامه گفت: یاسوج بیشترین رشد را از لحاظ جمعیت و ساختار داشته است و از بعد درآمد زایی نیز شهردار یاسوج خیلی خوب موفق کرد و جزو شهردار های موفق استان بود.

وی به معیار انتخاب شهردار در دولت دوازدهم هم اشاره کرد و گفت: تخصص و همسو بودن و قبول داشتن دولت از معیارهای مد نظر دولت در انتصاب شهرداران بود و همزمانی انتخاب و معرفی استانداران علت تاخیر در معرفی شهردار جدید یاسوج بود.

نیک اقبالی از اعضای شورای پنجم یاسوج خواست با همدلی و همراهی و فارغ از نگاه های سیاسی و قومی و اینکه در کی در انتخاب شهردار دخیل بوده یا نبوده به فکر توسعه شهر باشند و به شهردار جدید مرکز استان نیز توصیه کرد با توجه به موقعیت یاسوج و مهاجر پذیر بودن آن از هم اکنون به فکر 20 سال آینده شهر باشد و برنامه توسعه و مبلمان شهر را با آینده نگری تنظیم و تعیین کند.