پنجشنبه 13 مهر 1396 - 17:04

اقدام ارزشمند اتاق بازرگانی یاسوج برای معلولان مرکز کهگیلویه و بویراحمد/نرخ نگران کننده معلولیت ها در استان(+تصاویر)

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: ۱۰ مرکز حمایتی زیر پوشش بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار ۲ میلیارد ریال به همت اتاق بازرگانی یاسوج تجهیز می‌شوند.

به گزارش بویرنیوز،جمعی از مسوولان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج با بازدید از ۱۰ مرکز حمایتی زیر پوش بهزیستی(کودکان عقب ماندگی ذهنی، سالمندان و …)۲ میلیارد ریال برای تجهیز این مراکز پرداختند کردند.

این میزان اعتبار توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین این اتاق و سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تأمین و پرداخت شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در بازدید از مراکز حمایتی زیر پوشش بهزیستی گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای تجهیز هر چه بیشتر این مراکز در استان کاری نیک، بشردوستانه و ضروری است.

جبار کیانی پور اظهار داشت: هم اینک از اعتبار ذکر شده ۵۰۰ میلیون ریال به تجهیز شیر خوارگاه کهگیلویه و بویراحمد و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز به تجهیز ۹ مرکز دیگر اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: در راستای فعالیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی برای حمایت از معلولان و سالمندان این استان ایجاد مرکز انجمن نیکوکاری توسط این نهاد در دستور کار است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در ۱۰ مرکز موجود در استان ۴۰۰ نفر (معلول، عقب مانده ذهنی، بیمار روانی و شیرخوار) و ۸۰ نفر سالمند از خدمات این نهاد حمایتی استفاده می‌کنند.

علیرضا موسوی امجد افزود: هزار و ۶۰۶ معلول روانی، یکهزار و ۴۴۵ ناشنوا، یکهزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد نرخ معلولیت در این استان را سه درصد بالاتر از میانگین کشوری و حدود ۲٫۷ درصد ذکر کرد.

وی تصریح کرد که تاکنون ۱۸ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده‌اند که حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی ضعف خدمات بهداشتی به ویژه در روستاها، ازدواج‌های فامیلی و دانش ناکافی خانواده‌ها نسبت به مسائل روانشناختی کودکان را از عوامل مؤثر در افزایش بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

موسوی امجد با اشاره به وجود حدود ۱۴۶ خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ازدواج‌های فامیلی اصلی‌ترین دلیل معلولیت در این استان شناسایی شده است.

بنا بر این گزارش، روز پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به مناسبت هفته گرامیداشت سالمندان از مراکز حمایتی زیر پوشش بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج بازدید شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=253936
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما