چاپ این برگه

عرضه بی کیفیت ترین نان کشور در مرکز کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی- نان بعنوان قوت اصلی مردم و از اقلام همیشگی سفره های مردم کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود.

به گزارش بویرنیوز، با مقایسه ای ساده میان نون های تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه یاسوج با دیگر شهرها و استان ها به وضوح بی کیفیتی و کم فروشی را میبینیم.

نان هایی که هر روز کوچکتر و نازکتر از دیروز می شوند و با کیفیت بسیار پایین عرضه میشوند.

نانواها مشکل را از آرد می دانند، که تا حدودی میتوان آنرا پذیرفت، چرا که متاسفانه گندم کشاورزان استان دارای کیفیت قابل قبولی نیست و در نهایت آرد تولیدی از این گندم ها هم خوب از آب درنمی آید و سرانجام تبدیل به همین نان هایی می شود که فاقد کیفیت هستند.

از سویی نوع پخت نان به ویژه لواش در نانوایی های استان و به ویژه یاسوج پذیرفتنی نیست، نان هایی که هر روز کوچکتر و نازکتر می شوند و معمولا یک طرف آنها هم تیره و تا حدودی سوخته می شود به گونه ای که اگر یک روز در یخچال باقی بمانند در روزهای بعد با اکراه خورده می شوند.

به گزارش بویرنیوز، پس از گران شدن نان قاعدتا باید شاهد رقابتی شدن نانوایی ها و افزایش کیفیت می بودیم اما متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد امروز نان ها به ویژه نان های لواشی تولید می شوند که نه در اندازه و حجم از قاعده خاصی پیروی می کنند و نه در کیفیت حرفی برای گفتن دارند.

با توجه به اینکه نان قوت غالب مردم به شمار می رود و تاثیر جدی که بر سلامت مردم دارد، انتظار از مسئولان اینست با نظارت عملی بر این حوزه سر و سامانی به وضع عرضه نان در استان بدهند و یا قیمت ها را به نسبت کیفیت و حجم ناچیز نان هایی که تولید می شود منطقی و عادلانه تغییر دهند.