سه شنبه 25 مهر 1396 - 8:00

خواص طلایی چای برای زیبایی و جذابیت بیشتر

مجله بویرنیوز- چای را می توان از جمله محبوب ترین نوشیدنی ها در دنیا به شمار آورد. ریشه گیاه چای به شرق آسیا باز می گردد؛ حتی در برخی از این مناطق احترام خاصی را نیز برای این نوشیدنی قائل هستند. شاید تا کنون چای را فقط به چشم یک نوشیدنی خوش طعم دیده باشید، اما در این مطلب شما را با دیگر فواید آن برای زیبایی! آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چای نوشیدنی محبوب ایرانی فواید بسیاری در جهت زیباسازی پوست و مو نیز دارد که شاید تاکنون نمی دانستید. با این نوشیدنی پر طرفدار پوست و موی خود را طراوت ببخشید، چای از جمله نوشیدنی های کافئین دار است که طرفداران زیادی دارد.

این نوشیدنی پرطرفدار فواید زیادی برای پوست و مو دارد و می توانید با استفاده از چای سبز و سیاه به تقویت مو و زیبایی پوست تان دست یابید. در واقع چای با دارا بودن آنتی اکسیدان ها به شما کمک می کند زیبایی پوست و موی تان را حفظ کنید.

استفاده از چای سبز برای حالت دادن موها

امروزه بیشتر مردم به دنبال روش هایی برای سم زدایی موهایشان هستند. هر چند استفاه از محصولات شیمیایی که با چای سبز تهیه شده اند بسیار مفید است، اما نمی توان از فواید استفاده خانگی از این چای غافل شد. بعد از این که موهایتان را با شامپو شست و شو دادید، به جای استفاده از حالت دهنده های شیمیایی از عصاره چای سبز و آب استفاده کنید. چای سبز با دارا بودن مواد مغذی باعث تقویت و رشد موها شده و تغذیه موها را سرعت می بخشد.

بعد از اصلاح از چای استفاده کنید

اگر بعد از اصلاح موها، پاها و دست هایتان خشک و ملتهب می شود و به خارش می افتد چای سیاه را روی پوست تان اسپری کنید.

درمان پف چشم با استفاده از چای

با استفاده از چای کیسه ای می توانید به سرعت پف زیر چشم تان را محو کنید. برای این منظور چای کیسه ای مصرف شده تان را دور نریزید و برای چند دقیقه درون فریزر قرار دهید تا خوب خنک شود و سپس آن را روی چشم هایتان بگذارید. کافئین موجود در چای باعث تحریک رگ های خونی می شود و سیاهی و پف زیر چشم را از بین می برد.

از بین بردن بوی بد پا با استفاده از چای

اگر پاهایتان بوی بد و آزار دهنده ای می دهد، کافی است آنها را با چای سبز یا سیاه بشویید تا دیگر به خاطر پاهای بد بو خود و اطرافیان را ناراحت نکنید.

رطوبت رسانی پوست با استفاده از چای

اگر پوست تان خشک است، کمی چای سبز سرد روی پوست تان اسپری کنید. با استفاده از چای تمام ترک های ناشی از خشکی پوست را از بین می برد و پوست تان را رطوبت رسانی می کنید.

مراقبت از مو با استفاده از چای

می توانید چای را روی موهای خشک، شکسته و بی حالت تان اسپری کنید. چای سیاه به خوبی شکستگی موها را از بین می برد و چای سبز باعث رشد موها می شود. البته باید از چای دم کشیده به صورت سرد استفاده کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=253784
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما