سه شنبه 25 مهر 1396 - 8:00

راه اندازی سازمان فضایی جدید برای فرار از زمین

مجله بویرنیوز- البته هیچ گونه بودجه‌ و هدف خاصی هنوز برای این سازمان فضایی جدید در نظر گرفته نشده است. کشور استرالیا قصد دارد تا سازمان فضایی اختصاصی خود را بسازد، ولی هنوز اعلام نکرده که این سازمان فضایی در آینده چه کارهایی را انجام خواهد داد.

بنا بر این گزارش، این کشور قصد دارد تا سازمان فضایی مشابهی مانند سازمان فضایی ناسای آمریکا و سازمان فضایی روسکوسموس (سازمان فضایی فدرال روسیه) تأسیس کند، ولی هنوز هیچ خبری از اهداف و مسئولیت های این سازمان در آینده اعلام نکرده است.

استرالیا امیدوار است که این سازمان فضایی بتواند با تمرکز بر نوآوری و علم به پیشرفت و توسعه این کشور کمک کند.

نخست وزیر استرالیا، مالکوم ترنبول (Malcolm Turnbull) به خبرنگاران گفت: «این سازمان فضایی جدید، سازمانی کوچک در جهت ایجاد هماهنگی و مدیریت است اما در عین حال پتانسیل عظیمی دارد.»

مایکلا کش (Michaelia Cash) وزیر نوآوری، صنعت و علوم استرالیا اعلام کرد، مجوز این سازمان تا پایان ماه مارس 2018 میلادی صادر خواهد شد. وی همچنین افزود: «صنعت فضایی جهان به سرعت در حال رشد و توسعه است و اینکه کشور استرالیا بخشی از این پیشرفت و توسعه جهانی باشد، اهمیت بسیاری دارد.»

خانم مایکلا کش در ادامه گفت: «دارا بودن یک سازمان فضایی بین المللی به ما این اطمینان را خواهد داد که ما دارای یک راهبرد بلند مدت هستیم و این راهبرد بلند مدت از پیشرفت و توسعه و همچنین تقاضای فناوری های فضایی حمایت و صنعت فضایی داخلی ما را شکوفا می کند.»

حزب کارگر استرالیا (اپوزیسیون) اعلام کرد، چنین سازمانی مورد نیاز استرالیا بوده است تا سهم این کشور را از اقتصاد فضایی جهان که کمتر از یک درصد از رقم تخمینی دولت (330 میلیارد دلار) است، افزایش دهد.

حزب کارگر همچنین گفت: استرالیا و ایسلند در میان 35 عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، تنها کشورهایی بودند که سازمان فضایی مختص به خود نداشتند.

استرالیا در سال 1967 به جمع نخستین کشورهایی پیوست که ماهواره به فضا ارسال کرده بودند. در عین حال، دولت های قبلی نیز به دلیل هزینه های گزاف ایجاد یک سازمان فضایی، از این کار امتناع کرده بودند. دولت استرالیا هنوز باید اعلام کند که سرمایه گذاری برای ایجاد یک سازمان فضایی چقدر هزینه در بر‌دارد.
منبع: ایندیپندنت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=253552
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما