سه شنبه 11 مهر 1396 - 11:39

واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مرگ یک قلاده پلنگ نادر ایرانی در باشت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مرگ یک قلاده پلنگ نادر ایرانی در استان که در تاریخ بیست و هفتم شهریور ماه در اطراف روستای بهره عنا در شهرستان باشت به وقوع پیوست واکنش نشان داد و از پاسخ اداره کل حفاظت محیط زیست در خصوص نحوه تشخیص مرگ این پلنگ قانع نشد.

به گزارش بویرنیوز، علی محمد احمدی گفت: با وجود تاکید مکرر پیگیری علت مرگ این پلنگ که از گونه های نادر و در معرض انقراض است تا کنون پاسخی روشن از سوی آن اداره کل ارائه نشد.

وی افزود: اعلام غیر قابل تشخیص بودن علت مرگ این گونه جانوری نادر با وجود کالبد گشایی، غیرکارشناسی و بدون مبنای علمی بوده و به نوعی ساده انگاری و عبور از بررسی دقیق این موضوع مهم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه به محیط زیست و حفاظت از گونه های نادر جانوری و گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد را مهم برشمرد و بیان کرد: هرگونه سهل انگاری و بی توجهی به این موضوع و موارد مشابه غیر قابل گذشت خواهد بود.

احمدی اضافه کرد: باید در اسرع وقت علت مرگ این پلنگ نادر بررسی و گزارش کارشناسی به اطلاع افکار عمومی برسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=253527
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    واقعا به این استاندار باید امیدوار شد با این جدیت و حساسیت حتی نسبت به موضوع ها این چنینی که در نگاه عامه مهم به نظر نمی آید .

  2. ناشناس گفت:

    واقعا دمت گرم استاندار و امیدوارم ریشه کسانی که حیات وحش و طبیعت را نابود میکنند نابود کنی

  3. بلزرس ژابر گفت:

    من خيلي پيگير اين خبر و خبراي مشابه بودم. تا الان ١٠ پلنگ مرده. اكثراً هم انسان توي مرگشون دست داشته. اين يكي هم حاضرم اگه لاشه رو دراختيارم بگذارند ثابت كنم كه بوسيله انسان مرده. جاي گلوله روي بدنش نيست. شكستگي سر و صورت و دندان و زخم هم نداره پس تصادف هم نكرده. زير پل گذاشتنش مه كسي نبيندش و از چشمش و بيني و حلقش هم خون اومده بيرون، پس فقط يه مورد ميمونه كه اونم مسموميت هست و به احتمال بالا مسموميت با طعمه سمي.

دیدگاه شما