شنبه 8 مهر 1396 - 23:11

آخر و عاقبت باندبازی و خویشاوندسالاری از زبان آیت اله ملک حسینی

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بی بصیرتی از مهمترین دلایل وقوع حادثه عاشورا بود گفت: حزب بازی و باند بازی سبب می‌شود انسان‌ها از مسیر حق و عدالت خارج شوند.

به گزارش کبنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در تجمع عزاداران حسینی بخش کبگیان بویراحمد در روستای دروهان اظهار داشت: هنگام خروج سید الشهدا از مکه، فردی روبنده زده وارد مکه می‌شد لحظه‌‌ای ایستاد و سلام کرد حضرت او را شناخت اما چون مرد همراه نبود امام حسین(ع) او را خجالت زده نکرد.

وی با بیان اینکه پدر و عموی این فرد در کنار امیر المومنین بودند، ادامه داد: انسان بافهمی بود اما تمام با فهم‌ها غیرت و مردانگی برای همراه شدن ندارند امام سوال کرد از کجا می‌آیی گفت از عراق و امام فرمود از عراق چه خبر داری پاسخ داد تنها کلمه‌ای بگویم قلب‌های مردم با شما بوده اما شمشیرها علیه تو است.

ملک حسینی  تصریح کرد: سید الشهدا فرمود راست می‌گویید اما کار به دست خداست مسیر را با خدا آغاز کردم و به سوی خدا می‌روم و پایان می‌دهم اگر امید و آرزوی ما محقق شد که پیروزیم و اگر نشد باز هم پیروزیم زیرا مسیر انتخاب شده حسین ابن علی(ع) شکست ندارد زیرا جان به راهی نمی‌گذارد که یا در برابرش شکست باشد و یا پیروزی و باید هرچه پیش آید پیروزی باشد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت فرمود اگر قضای الهی به کشته شدن ما بود ما پیروزیم و فتح و پیروزی از ما عبور نخواهد کرد زیرا نیت در گرو الهی داریم و تقوا وجودماها را پر کرده است هم خوب انتخاب کردیم و هم درست عمل می‌کنیم.

این مسئول با تشریح اینکه انسان‌ها ۳ دسته‌اند، ادامه داد: یک دسته انسان‌هایی بودند که دل در گرو امام دارند و دست و شمشیرهایشان به نفع امام بلند می‌شود و دسته دیگر کسانی بودند که قلب‌هایشان نفرت از امام دارد و شمشیرهایشان علیه امام است.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف دسته دوم روشن بود زیرا این افراد بزرگان بنیامیه بودند و امروز سردمداران استکبار جهانی قلب‌ها و شمشیرهایشان علیه دین مبین اسلام است، ابراز کرد: اما دسته سوم انسان‌های هستند که باید در روز تاسوعا یعنی روزی که متعلق به عباس ابن علی(ع) پیدا کرده با شناخت او تفاوت او را با انسان‌های دسته سوم شناخت، دسته سوم انسان‌هایی که قلب به سوی امام دارند اما دست‌هایشان و شمشیرهایشان به نفع امامشان بلند نمی‌شود بلکه علیه امام بلند می‌شود.

ملک حسینی خاطرنشان کرد: باید شناخت کسانی را که محبت علی(ع) را داشتند اما وقتی گفته شد بیا، ما آمدیم و چرا امروز نیستید انکار کردند و این انکارشان آنان را در برابر امام قرار داد. قلب با امام بود  اما زبان وقتی به انکار باز می‌شود بنیان وجود آن‌ها را فرو می‌ریزد و آنان را در مقابل امام قرار می‌دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسیر امامت و ولایت ساده نبوده است باید شجاع و نترس بود زیرا در صورت ترس داشتن تا پایان امام را همراهی نمی‌کنند.

ملک حسینی افزود: بسیاری در کربلا عزمشان با سرور و سالار شهیدان بود اما می‌دانید عرب قبیله‌ای زندگی می‌کرد و حزب سیاسی‌اش قبیله‌ای بود اگر رهبر قبیله می‌گفت با فلان خلیفه پیوند خورده‌ام همه در کنار او بودند و این قبیله‌گرایی و حزب بازی سبب شد تا قلب‌هایی که با امام حسین(ع) همراه بود آن‌ها را از امام دور و فاصله بین قلب‌ها و دست‌ها ایجاد کند.

وی اظهار داشت: این را باید برای امروزمان به عنوان یک الگو و معیار یاد بگیریم ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی انقلاب نور و آرمان‌هایش الهی است ولی مشکلات و نابه سامانی‌ها در کنار حزب گرایی و باند بازی، نکبتی در جامعه ایجاد کرده که انسان‌ها تا پایان در کنار انقلاب نمانند زیرا حزب بازی و باند بازی سبب می‌شود انسان‌ها از مسیر حق و عدالت خارج شود.

ملک حسینی ابراز کرد: انسان در قلبش آرمان و فضیلتی را دوست دارد اما حزبش مسیری رفته که نان و آبرویش را با این حزب نکبت گره زده چنین انسانی امروز در برابر امام و فردا در برابر انقلاب و آرمان‌ها می‌ایستد.

وی با اشاره به اینکه قلب‌ها گاه با امام بوده اما خویشاوندی و قرابت فامیلی نمی‌گذارد، بیان کرد: شمر یکی از فرماندهان عمر سعد از قبیله فاطمه ام البنین مادر حضرت ابوالفضل بود، عصر تاسوعا شمر امان نامه‌ای برای حضرت ابوالفضل العباس و ۳ برادر دیگرش آورد که اگر به ما بپیوندی کشته نخواهی شد امان خواهی داشت و به نان، آب، عزت و آبرو می‌رسی اما حضرت فرمود لعنت به تو و امان نامه‌ات من حسین(ع) فرزند فاطمه را ترک کنم و برای دنیایم به سمت شما بیایم.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: این خویشاوندی بسیاری را که به امام حسین(ع) مهر داشتند از  سید الشهدا دور کرد و در صف مقابل قرار داد.

ملک حسینی با تاکید بر اینکه اگر کسی به حق و آرمان‌های حق معتقد بوده باید تمام موانع آرمان‌ها را کنار بگذارد، ادامه داد: امروز در صورت وجود باند بازی، سیاست بازی و خویشاوند سالاری نکبت بار روزی عده‌ای در برابر دین، انقلاب و آرمان‌ها میایستند.

وی با اشاره به اینکه برخی برای چندین دینار قیمت نان چند روز به کربلا آمدند، تصریح کرد: در کربلا قلب‌ها با امام حسین(ع) بود اما وعده نان، مقام و پست و وعده آینده آنان را از سید الشهدا دور کرد و به نوعی دنیا و دنیا زدگی قلب انسان و دست آنان را از هم جدا کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از دلایل حادثه عاشورا بی بصیرتی بود، خاطرنشان کرد: برخی با امام بودند اما به آنان گفتند اگر حسین(ع) پیروز شد زمین‌هایتان را می‌گیرد ولی این افراد نیز دروغ آنان را قبول کردند و در کنار دشمنان امام ایستادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=253065
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما