پنجشنبه 6 مهر 1396 - 10:05

قتلی که 500 خانواده کهگیلویه و بویراحمد را آواره کرد(+تصاویر)

گروه اجتماعی- همه چیز از یک جنایت شروع شد؛ از خونی که ریخته شد. مردی که جانش را از دست داد و مرد دیگری که به اتهام قتل رفت پشت میله های زندان!

بویرنیوز- اینجا در روستای پوله از توابع بخش زیلایی مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد حالا همه ماجرای این قتل را شنیده اند؛ قتلی که رابطه اهالی روستا را تیره کرد، رنگی از دشمنی روی همه چیز پاشید و نتیجه اش خالی شدن روستا بود. این اتفاق آغاز کوچ اجباری نیمی از جمعیت روستا بود؛ جماعتی که همگی قوم و خویش قاتل بودند.

برای انها دیگر روستای پوله جای زندگی نبود؛ همین شد که خیلی ها از ترس جان شان داروندارشان را برداشتند و کوچ کردند؛ مقصد مشخص بود حاشیه شهر یاسوج.٥٠٠خانواده روستای پوله رفتند یاسوج و شدند حاشیه نشین.

خانواده هایی مهاجرتشان نتیجه یک سنت غلط در جوامع روستایی کهگیلویه و بویر احمد است؛ سنتی قدیمی که زندگی اقوام قاتل و مقتول را در کنار هم برنمی تابد. این قانون نانوشته حالا چند سال است که نیمی از خانه های روستای پوله را خالی از سکنه کرده است.

به گزارش بویرنیوز، صبر، بخشندگی و برادری همواره از اصول ارزشمند توصیه شده در دین مبین اسلام است و بدیهی است با گذشت و معامله با خدا میتوان محیط بهتر و زیباتری هم برای خود و هم دیگران خلق کنیم….کافیست به او ببخشیم تا رستگار شویم…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=252963
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    با گذشت و صبر همه چی حل میشه، مشکلات برای همه هست باید مهربان بود

  2. دنا گفت:

    صبر چی..
    اینجا خیلی ها اصلا منطق ندارن..

    باید بپذیریم که سطح فرهنگ و… در مورد خونسردی و درگیری و تفنگ کشی و… خیلی پایینه.

    سریع طایفه کشی میکنن و نزاع طایفه ای و…….

    همه دنبال درگیری هستن…

دیدگاه شما