دوشنبه 3 مهر 1396 - 9:40

اولین درخواست استاندار از مدیران کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد امروز در دیدارهای جداگانه ای که با مدیران دستگاهها، سازمانها و نهادها داشت، خدمت به مردم، رفع مشکلات مناطق محروم، تعامل مردم و مسئولان برای کاهش معضلات و توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی را از اولویت‌ها دانست.

به گزارش بویرنیوز، علی محمد احمدی در گام نخست و در دیدار با فرمانده سپاه فتح استان و کارکنان این نهاد با تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری های دفاع مقدس، رشادتها و دلیرمردیهای مردم استان در دوران هشت سال دفاع مقدس را ستودنی دانست و گفت: تداوم این فداکاری ها و ایثارگری ها وظیفه ای همگانی است و باید این رشادتها را ارج نهاد.
علی محمد احمدی به فشارها و هجمه های نظام سلطه و استکبار علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: با وجود این فشارها و اعمال تحریمهای خصمانه و ظالمانه، ایران اسلامی مسیر توسعه و تعالی را بیش از پیش طی کرد و همه نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب نمود.
احمدی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان قدرت‌های بزرگ را بر آن داشت تا د  برابر عظمت و صلابت ایران سر تعظیم فرود آورند و به قدرت بلامنازع ایران اذعان کنند.
استاندار خاطرنشان کرد: مهم نیست لباس ما چه رنگی است، بلکه مهم این است که فارغ از هر رنگ و سلیقه و باوری به تعالی و توسعه و اعتلای استان فکر کنیم و خدمت بی منت به مردم را اولویت بدانیم.
احمدی سپاه پاسداران را خط مقدم جبهه های اقتصادی و فرهنگی برشمرد و افزود: این فعالیتها در حقیقت تداوم همان از خود گذشتگی ها و جانفشانی های دوران دفاع مقدس است.
سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان نیز در این دیدار علاوه بر ارائه گزارشی از وضعیت استان گفت: سپاه پاسداران آماده هر گونه همکاری و تعامل با دستگاههای اجرایی و بخشهای مختلف دولتی و کمک به اشتغال و توسعه استان است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در گام دوم و در دیدار رییس کل دادگستری و مجموعه دادگستری استان به وجود قابلیتهای فراوان طبیعی، صنعتی وکشاورزی، آب انرژی و  گردشگری استان اشاره کرد و گفت: می‌توان با شناسایی این قابلیتها و معرفی آنها گامی بلند برای برون رفت از مشکلات برداشت.
احمدی راه موفقیت و مسیر روشن را در گرو همکاری و همدلی همه قوای نظام دانست و افزود: نگاه سیستمی به همه بخشها و رویکرد تعاملی با همه نهادها، سازمانها از اولویتهای مدیریتی در استان است.
وی اتخاذ شیوه های مبتکرانه برای مقابله با وقوع جرم و فرهنگ سازی را مهمتری عامل برای مقابله با این پدیده برشمرد و گفت: تقویت و حمایت از شورای فرهنگ عمومی از دیگر راهکارهای مؤثر در این خصوص است.
استاندار جایگاه قوه قضاییه را به عنوان پاسدار امنیت و آسایش عمومی در جامعه ارزشمند دانست و گفت: در سایه امنیت می‌توان اقتصادی پویا داشت و در بخشهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به توسعه رسید.

رییس کل دادگستری استان در این دیدار کهگیلویه و بویراحمد را جزو استانهای امن کشور دانست و از آمادگی این دستگاه و شورای قضایی استان برای کمک به دولت و پیشبرد اهداف و توسعه استان خبر داد.
علی محمد احمدی در دیدار با مدیران صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شهرکهای صنعتی و اتاق بازرگانی هم اولویت نخست دولت را رونق تولید عنوان کرد و گفت: مدیران حتماً برنامه عملیاتی پنجساله داشته باشند و هر سه ماهه و شش ماهه از دستگاهها گزارش کار خواهم خواست.
استاندار از فراهم نمودن شرایط مناسب و حمایت از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال خبر داد و افزود: تقویت شهرکهای صنعتی و توجه ویژه به صنایع تولیدی با هدف افزایش اشتغال و تولید از برنامه هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

کارگروه رفع موانع تولید باید فعال شود و بر اساس رسالت واقعی خود با حمایت از سرمایه گذاران و رونق تولید زمینه رشد اقتصادی و رسیدن به جایگاه واقعی استان را فراهم آورد.
واحدهای تولیدی بزرگی همچون پتروشیمی گچساران، فولاد یاسوج، کارخانه آجر دهدشت، سیمان مارگون و دیگر واحدهای فعال باید تقویت شوند و با افزایش ظرفیت تولید خود به تولید و ظرفیت اسمی خود برسند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نوبت عصر نیز با حضور در جمع مدیران اقتصادی، بانک ها و بیمه ها از ضرورت توجه ویژه به اقتصاد و مقوله معیشت و رفاه مردم به عنوان اولویت کشور و استان سخن گفت و افزود: دستگاههای اقتصادی و بانکی راهبری اقتصاد و تولیت گذار توسعه ای هستند و باید با برنامه ریزی، تقویت بدنه کارشناسی و نگاه توسعه محور آینده ای روشن را برای استان ترسیم کنند.
احمدی از مدیران اقتصادی خواست با تاسی از برنامه ششم توسعه، برنامه ای پنج ساله برای توسعه استان طراحی و تنظیم کنند و بر اساس آن استراتژی اقتصادی استان را تبیین کنند.
وی برون نگری و توسعه صادرات را یکی از راهکارهای عبور از مشکلات دانست و افزود: تقویت زیرساختها، حمایت از بنگاههای تولیدی و اقتصادی و افزایش سهم صادرات استان از دیگر عوامل توسعه اقتصادی در استان است.
استاندار رایزنی و تعامل با بانکهای عامل کشور و مدیران ارشد اقتصادی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، حمایت از آنان و آماده سازی بستر برای سرمایه گذاری امن در استان را از دیگر برنامه های راهبردی دانست.

انتهای پیام/1010 / ک
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=252766
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما