یکشنبه 2 مهر 1396 - 10:30

واکنش ترامپ به آزمایش موشکی ایران: دست ایران و کره شمالی در یک کاسه است!

وزیر امور خارجه کره شمالی دیروز در سخنرانی خود در سازمان ملل تهدید کرد توهین های ترامپ به رهبر کره شمالی، احتمال حمله موشکی پیونگ یانگ به خاک آمریکا را به مرحله ای اجتناب ناپذیر رسانده است.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود نسبت به انجام آزمایش موشک بالستیک “خرمشهر” در ایران واکنش نشان داد و دست ایران و کره شمالی را در یک کاسه توصیف کرد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از سی ان ان رییس جمهور آمریکا در توییتی نوشت:” ایران به تازگی یک موشک بالستیک که بُرد آن به اسرائیل می رسد را آزمایش کرد. آنها با کره شمالی هم کار می کنند. آنقدرها هم اسمش توافق نیست چیزی که ما داریم.”

توییت ترامپ درباره 3 موضوع: آزمایش موشکی ایران، انتقاد از برجام و تنش در شبه جزیره کره
واکنش ترامپ به آزمایش موشکی ایران: دست ایران و کره شمالی در یک کاسه است!

ترامپ در این توییت با کنار هم قرار دادن 3 موضوع مختلف انتقاداتش نسبت به برجام، تنش آمریکا با کره شمالی و آزمایش موشکی بالستیک ایران تلاش کرده است ارتباطی بین این سه موضوع برقرار کند.

همزمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است هواپیمای بمب افکن استراتژیک “بی 1 بی” این کشور بامداد امروز در سواحل شرقی کره شمالی به پرواز درآمده اند.

آمریکا این اقدام را به عنوان نشانه ای از تفوق نظامی خود بر کره شمالی و پیامی به رهبر این کشور دانسته است.

در روزهای گذشته تنش لفظی بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبران آمریکا و کره شمالی بر سر سخنرانی تهدید آمیز سه شنبه گذشته ترامپ در اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد بالا گرفته است و دو طرف یکدیگر را “مرد موشکی” و “سگ خرفت و کم عقل” توصیف کرده اند.

همزمان در حالی ترامپ در توییت جدید خود نسبت به انجام آزمایش موشک بالستیک در ایران اظهار نظر کرده که هنوز به رغم ابراز نگرانی کشورهای اروپایی فرانسه و بریتانیا از این اقدام، وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا درباره آزمایش موشک خرمشهر اظهار نظر رسمی نداشته است.

دیروز “ری یونگ هو” وزیر امور خارجه کره شمالی در سخنرانی خود در اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد با انتقاد شدید از کاربرد عبارت ” مرد موشکی کوچک” از سوی ترامپ برای توصیف رهبر کره شمالی، تهدید کرد سخنرانی اخیر و توهین های ترامپ به رهبر کره شمالی، احتمال حمله موشکی پیونگ یانگ به خاک آمریکا را به مرحله ای غیر قابل اجتناب نزدیک کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=252535
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما