سه شنبه 18 مهر 1396 - 8:00

سنگ قبرهایی به شکل پازل +عکس

مجله بویرنیوز- وقتی پزشک کانادایی دکتر ساموئل بین دو همسر خود را در فاصله ۲۰ ماه از هم از دست داد، فکر کرد بهترین راه برای احترام به آن‌ها ایجاد سنگ قبر به شکل بازی پازل است که هردوی آن‌ها دوست داشتند. دکتر آن‌ها را در کنار هم در اونتاریو دفن کرد و یک سنگ روی قبرهای آن‌ها گذاشت. او روی سنگ پازلی به وجود آورد که مورخان را گیج کرد و رمزشناسان تا هشتاد سال بعد مشغول رمزگشایی آن مشغول بودند.

این سنگ حدود ۹۰ سانتیمتر ارتفاع دارد و زیر نام زن‌ها یک شبکه شامل ۲۲۵ عدد و حرف تصادفی قرار دارد. بی شک، دکتر بین درخواست‌های زیادی برای آشکار کردن معنی پیام مرموز دریافت کرد، اما پاسخ هیچکدام را نداد. سپس در سال ۱۹۰۴ که به تعطیلات در کوبا رفته بود غرق شد و راز قبر کدگذاری شده برای همیشه گم شد.

در سال ۱۹۴۷ که هشتاد سال از مرگ همسران دکتر بین می‌گذشت معما برای اولین بار توسط سرایدار گورستان جان ال. هاموند حل شد. هاموند کتیبه را کپی کرد و آن را به خانه برد و پس از چند ماه رمز آن را کشف کرد. برای حل پازل باید از ستون هفتم از چپ و از هفتمین حرف از بالا شروع به خواندن به صورت زیگزاگی کرد : «هنریتا همسر اول بین در ۲۷ سپتامبر ۱۸۶۵ در سن ۲۳ سال و ۲ ماه و ۱۷ روز درگذشت و سوسانا همسر دوم او در ۲۷ آپریل ۱۸۶۷ در سن ۲۶ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز درگذشت. آن‌ها بهترین همسرانی بودند که یک مرد تا به حال داشته است. آن‌ها هدایایی از جانب خدا بودند و حالا در بهشت هستند. شاید خداوند به من کمک کند آن‌ها را آنجا ببینم.»

همچنین در شرق کلیسای سنت مری در ولز نیز سنگ قبر جان رنی قرار دارد نقاشی که در سال ۱۸۳۲ درگذشت. سنگ قبر از شامل ۲۸۵ حرف می‌شود که به شکل پازل چیده شده اند. همچنین در کلیسای سن سالوادور در اسپانیا نیز یک سنگ قبر پازلی وجود دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=252334
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما