شنبه 1 مهر 1396 - 12:59

افشای زوایای دردناک یک اسید پاشی در کهگیلویه و بویراحمد/+عکس+18

گروه حوادث- آخرین روز شهریور سال 93 دختر جوانی در دهدشت قربانی یک اسیدپاشی وحشیانه شد و از ناحیه دو چشم، صورت، فک، دست و کمر به شدت آسیب دید.

به گزارش بویرنیوز،  ۳ سال از حادثه دلخراش اسید پاشی به صورت دختر جوان دهدشتی در میدان مرکزی این شهر می گذرد، حادثه ای که همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی کشور را شوکه و ناراحت کرد.

پس از گذشت سه سال از این اتفاق دردناک به سراغ خانواده “سیما افشاری” دختر جوانی که قربانی اسید پاشی شد و صورتش با آتش خشم یک زن سوخته شد رفتیم تا آخرین وضعیت کارهای درمانی و پرونده شکایت این حادثه را جویا شویم.

با برادر سیما افشاری که از ابتدای این حادثه همه کارهای مربوط به خواهرش را انجام می داد تماس گرفتیم و قرار شد در محل وقوع این اتفاق همدیگر را ملاقات کنیم.

احمد افشاری که هنوز از این اتفاق بسیار ناراحت است، گفت: ۳ سال پیش در این مکان زندگی خواهر من توسط یک زن نابود شد.

وی گفت: تا الان هزینه بسیار سنگینی درمان خواهرم انجام داده ایم و مجبور به فروش خانه و خودروی خود شده ایم.

افشاری ادامه داد: وضع مالی اکثر مردم معمولی است و ما از کسی توقع کمک مالی نداریم و فقط از مسئولین دولتی توقع کمک داشتیم که آنان هم هیچ کمکی نکرده اند.

وی افزود: حکم پرونده اعلام شده است و ما منتظر استیذان دادگاه هستیم تا این حکم را اجرا کنیم.

اما برویم سرا اصل اتفاق و ببینیم ۳ سال قبل چه اتفاقی برای سیما افشاری افتاده است.

آخرین روز شهریور سال 93 دختر جوانی در دهدشت قربانی یک اسیدپاشی وحشیانه شد و از ناحیه دو چشم، صورت، فک، دست و کمر به شدت آسیب دید.
در آخرین روز شهریور سال 93 یک زن شوهر داری که تصور می کرد «سیما افشاری» (دختر قربانی اسیدپاشی) قرار است همسر جدید شوهرش شود، برای او نقشه شومی کشید و سه بار به صورت و بدن او اسید پاشید تا او را برای همیشه در یک تاریکی دردناک فرو برد.

ماجرای این حادثه از این قرار بود که مرد جوانی 6 ماه قبل از وقوع حادثه به رغم اینکه زن داشت به خواستگاری دختر اسید پاشی شده رفت و «سیما» وقتی مطلع شد که او متأهل است به او جواب رد داد تا چند ماه بعد در شرف ازدواج با یک فرد دیگر قرار بگیرد.

در این بین همسر مردی که قبلاً به خواستگاری «سیما» رفته بود به تصور اینکه این دختر قصد دارد با شوهرش ازدواج کند، با کمک هم دستانش نقشه شومی کشید و در تاریخ 30 شهریور 93 ضمن گذاشتن قرار ملاقات با دختر اسیدپاشی شده، سه بار اسید موجود در یک بطری را به صورت و کمر او پاشید.

 

بهترین کسی که می تواند شرح ماجرا را بیان کند خود سیما افشاری است.

«سیما افشاری» در رابطه با جزئیات اتفاق سال 93 گفت: مدتی بود که مزاحم تلفنی داشتم. این موضوع را به خانواده‌ام گفته بودم. چند مرتبه شماره تلفنم را هم عوض کردم اما فایده‌ای نداشت و مزاحمت‌ها ادامه داشت تا اینکه او خودش را معرفی کرد. او گفت می‌خواهد با من دوست شود.  چند مرتبه با من تلفنی صحبت و درد دل کرد و گفت دوست دارد من را ببیند و رو در رو با من حرف بزند. من هم قبول کردم و با هم در میدان شهر قرار گذاشتیم.

«سیما» ادامه داد: وقتی سر قرار رسیدم دختر دیگری نیز همراش بود. می‌خواستم روی یکی از نیمکت‌های فضای سبز بنشینم که آنها گفتند بهتر است جایی بنشینیم که زیاد در دید مردم نباشد. چند دقیقه با یکدیگر صحبت کردیم و او گفت که شوهرش او را ترک کرده است. حرف‌های او ادامه داشت تا اینکه او ناگهان گفت «شنیده‌ام، می‌خواهی با شوهرم ازدواج کنی.»
وی گفت: خیلی تعجب کردم و گفتم اصلاً چنین حرفی درست نیست. قرآنی را که در کیفم داشتم در دست گرفتم و قسم خوردم که نامزد دارم و با شوهر او هیچ رابطه‌ای ندارم. آن روزها با نامزدم آزمایش خون داده بودیم و قرار بود به‌زودی پای سفره عقد بنشینیم. حتی برگه آزمایشگاه را هم نشانش دادم تا اینکه کمی آرام شد و از من عذرخواهی کرد.

این دختر قربانی شده افزود: او با شوهرش تماس گرفت و او هم به محل قرار آمد. دلهره زیادی داشتم تا اینکه او یک لحظه از کیفش یک بطری در آورد و رویم اسید پاشید. حتی وقتی روی زمین افتادم بطری اسید را روی کمرم خالی کرد و با کمک مرد جوانی که با موتورسیکلت منتظرش بود از محل حادثه فرار کرد.


وی ادامه داد: بعدها فهمیدم موضوع از چه قرار است، چند ماه قبل از حادثه شوهر این خانم به خواستگاری‌ام آمده بود. اما چون شنیدم که متاهل است به او جواب رد دادم و مدتی بعد نامزد جوان دیگری شدم. من تا آن موقع نمی‌دانستم که همسر آن مرد  این خانم است و همه حرف‌هایی که زن اسید پاش گفته تهمت است و من اصلاً قصد ازدواج با شوهرش را نداشتم.
سیما افشاری در مورد حکم صادره برای عامل حادثه گفت: او همه اتهام ها را قبول کرد و دادگاه هم او را به پرداخت 450میلیون تومان دیه و قصاص یک گوش و یک چشم محکوم کرد. اما او پولی ندارد که به‌عنوان دیه به من بدهد. از طرفی قصاص هم به این صورت است که باید قرنیه چشمش بیرون آورده شود که می تواند بعد جای آن را ترمیم کند.

«سیما افشاری» که این حادثه تلخ به شدت زندگی خانوادگی اش را تحت تأثیر قرار داده است، در مورد مشکلات کنونی اش گفت: پدرم سال‌ها قبل با زن دیگری ازدواج و ما را رها کرد. مادرم هم بعد از حادثه‌ای که برایم اتفاق افتاد آنقدر غصه خورد تا دق کرد و جانش را از دست داد. حالا من 4برادر دارم. یکی از آنها متاهل است. یکی دیگر مشکلات روانی دارد و 2برادر دیگرم سالم هستند و کمکم می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از آنها خانه‌اش را فروخت و خرج درمانم کرد. اما هزینه‌های درمانم آنقدر زیاد است که نمی‌توانم کاری از پیش ببرم. مدام در خانه درد می‌کشم و همه بدنم می‌سوزد و مدتی است مشکلات شدید روحی پیدا کرده‌ام.

او در مورد آسیب های وارده و روند درمان اضافه کرد: یکی از چشمانم نابینا شد و چشم دیگرم چیزی در حد سایه می‌بیند. یکی از گوش‌هایم سوخت و از بین رفت. صورتم، دندان‌هایم، کمرم، دست و پایم و… بیشتر بدنم سوخت و حالا زندگی سختی دارم.

افشاری گفت: به دلیل عدم دریافت مبلغ دیه، کمک نکردن مسئولان و ضعف مالی خانواده به شدت مشکلات من را اذیت می کند و دچار افسردگی شدید شده ام.
به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، اگرچه به دنبال وقوع این حادثه دادگستری شهرستان گچساران این خانم اسیدپاش را به 10 سال حبس، پرداخت 450 میلیون  تومان دیه و قصاص چشم و گوش محکوم کرد و او 2 سال از حبس خود را سپری کرد اما هنوز قصاص به مرحله اجرا نرسیده و عامل حادثه پولی برای پرداخت دیه نیز ندارد؛ وضعیتی که باعث خواهد شد احتمالاً سال های حبسش افزایش پیدا کند.

با این حال حتی اگر فرد اسیدپاش قصاص هم شود این دردی از قربانی حادثه دوا نمی کند و او همچنان به دلیل مشکلات مالی در شرایط سخت جسمانی به زندگی خود ادامه می دهد./پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=252307
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمید گفت:

    خدا نابودش کنه اسید پاشو

دیدگاه شما