شنبه 1 مهر 1396 - 1:18

جزئیات استخدام در 7 شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز

«ابوالفضل عزیزی» درباره برنامه استخدام در طرح های آماده بهره برداری پتروشیمی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، گفت: عمده طرح های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در سال‌های 97 و 98 به بهره‌برداری می‌رسند به طوری که در طول دو سال آینده طرح پالایش گاز بید بلند دو و یادآوران خلیج فارس، واحد الفین ایلام، پتروشیمی لردگان، صدف، پتروشیمی گچساران، پتروشیمی هنگام در عسلویه راه اندازی خواهند شد.

به گزارش بویرنیوز، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام اینکه با راه اندازی این طرح‌ها ضمن متنوع شدن سبد تولید محصولات هلدینگ و افزایش ظرفیت بیش از 15 میلیون تن به ظرفیت موجود موجب اشتغال و شکوفایی خواهند شد، تصریح کرد: قطعا این طرح‌های نیاز به نیروهای متخصص دارند که براساس هماهنگی شرکت‌ها با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نیروهای مورد نیاز با اولویت جذب نیروهای بومی براساس چارت سازمانی شناسایی شده و تحت آموزش قرار می‌گیرند، همچنین دوران کارآموزی را در واحد های فعال مشابه می‌گذرانند و در نتیجه به یک نیروی متخصص تبدیل خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت استخدام در شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی با نیروهای بومی است، اظهار داشت: تمامی جذب‌ها از طریق آزمون استخدامی خواهد بود و براساس شرایط استخدامی و آیین نامه استخدامی هلدینگ خلیج فارس و منطبق با قوانین کشور برآورد نیرو شده و و در قالب آزمون معتبر توسط مراکز معتبر نیروها جذب خواهند شد. پس از جذب تحت آموزش‌های عمومی و تخصصی و کارآموزی قرار می گیرند.

وی در پاسخ به این پرسش انرژی نیوز که استخدام‌ها در کدام رشته‌های تحصیلی انجام می‌شود؟ توضیح داد: جذب نیرو متناسب با ساختار سازمانی، شرایط احراز سمت و شرایط شغل است. شغل‌ها تخصص‌هایی می طلبد که باید بر اساس آن جذب انجام شود. در بحث تعمیرات عمدتا مهندسی مکانیک، در بهره برداری عمدتا مهندسین و تکنسین های شیمی به کار گرفته می‌شوند و صنعت پتروشیمی خوشبختانه از رشته‌های مختلف جذب می کند.

عزیزی افزود: در شرکت های تابعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس انواع و اقسام رشته های مهندسی را به کار می گیریم. مهندس صنایع، مواد، شیمی، برق، مکانیک، ابزار دقیق، بخش‌هایی عمران و … اکثر رشته ها و شاخه های مهندسی در صنعت پتروشیمی به کار گرفته می شوند.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اینکه در جهت استفاده از نیروهای نخبه و جوانان مستعد، مدیریت توسعه منابع انسانی مذاکراتی را با دانشگاه‌های شریف، نفت، امیرکبیر، پلی تکنیک و دانشگاه تهران انجام داده است، تاکید کرد: در راستای استفاده از جوانان مستعد و نخبه، افرادی را به مجموعه شرکتهای پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در قالب بورسیه و کار وارد کنیم و به این منظور گزارشی در حال تهیه است که نیاز شرکت‌ها را در پنج سال آینده مشخص می‌کند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: از شرکت‌ها خواسته شده با توجه به اینکه تعدادی از نیروهایشان در شرف بازنشستگی هستند، در جهت جایگزینی این نیروها با نیروهای نخبه دانشگاه‌های معتبر، شیوه های بورس کردن و به کارگیری آنها را مورد بررسی قرار دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=252214
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما