پنجشنبه 30 شهریور 1396 - 16:20

بهره برداری از 70 پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار 430 میلیاردی در کهگیلویه و بویراحمد

دو پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان دنا با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی آبفار، فیض اله پاسره در آئین بهره برداری از پروژه های آبرسانی توت نده و دینگو سادات محمودی اظهار داشت: آب از اساسی ترین و ضروری ترین نیازهای بشری و از جمله کالاهای استراتژیک در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت یازدهم با توجه به حساسیت هایی که بود نگاه ویژه ای به مساله آبرسانی داشت که این مهم را میتوان هم در قانون توسعه آب شهری و الزام استان ها به اختصاص 10 درصد از تملک دارایی ها به مساله آب و هم در اختصاص مبلغ ویژه ای از محل صندوق توسعه ملی برای کارهای خدماتی مثل آبرسانی به خوبی دید.

پاسره بیان کرد: شرکت آبفای روستایی استان در 4 سال گذشته 70 پروژه آبرسانی را تعریف، عملیاتی و تکمیل کرد که زه آورد آن آبرسانی به قریب به 257 روستای استان با اعتباری بالغ بر 430 میلیارد ریال بود.

وی افزود: از 381 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز 18 مجتمع بزرگ آبرسانی در استان تعریف و عملیاتی شده که 480 روستا با 107 هزار نفر جمعیت را از آبرسانی سالم و پایدار برخوردار می کند.

مدیرعامل آبفای روستایی استان گفت: مجتمع های بزرگی تعریف شد، مجتمع آبرسانی چین و لوداب، آبرسانی کریک و دارشاهی، بوسنگان باشت، باباکلان، آبرسانی از سد کوثر برای دهدشت، دهدشت غربی و شرقی و بیشمار پروژه آبرسانی روستایی که هم اکنون در حال اجرا است و یا فازهایی از آنها به بهره برداری رسیده است.

پاسره ادامه داد: مردم روستای توت نده همواره دغدغه آب داشتند و بحمداله توانستیم پروژه آبرسانی این روستا را از محل تملک دارایی استان با اعتباری بالغ بر 4356 میلیون ریال به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه 2 روستا با 490 خانوار و جمعیت قریب به 2300 نفر تحت پوشش پروژه توت نده میروند بیان داشت: ایجاد 2 باب مخزن با حجم حدود 1200 متر مکعب و 6 و نیم کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع بخش هایی از عملیات اجرایی این پروژه است.

پاسره ادامه داد: پروژه آبرسانی دینگو سادات محمودی از دیگر پروژه های آبرسانی روستایی در شهرستان دنا بود که با تکمیل 2 و نیم کیلومتر شبکه توزیه داخلی با اعتبار 1700 میلیون ریال، 37 خانوار با جمعیتی قریب به 210 نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خاطر نشان کرد: امیدواریم توجه بیش از پیش به موضوع تخصیص بودجه برای اصلاح و بازسازی شبکه های روستاها بشود و بتوانیم در روستاهایی که به نوعی تاسیسات آبرسانی قدیمی و فرسوده دارند را نوسازی و مرمت کنیم.

در ادامه نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آب؛ یکی از خواسته های به حق مردم روستاهای دنا بود که خوشبختانه امروز شاهد رفع مشکل مردم این روستاها هستیم.

غلام محمد زارعی گفت: حل مشکلات مردم در همه زمینه ها اعم از آب، کشاورزی، جاده و مواردی از این دست به جد مد نظر ما است و خداراشکر پس از جاده سازی ها و آسفالت خیابان های توت نده، امروز از آب خوب، سالم و پایدار این منطقه بهره برداری می شود.

زارعی گفت: آب کشاروزی یکی دیگر از خواسته های مردم توت نده است این مهم را پیگیری کردیم، کارشناس در حال مطالعه است و تا 10 روز آینده نتیجه مطالعات برای آبرسانی به زمین های کشاورزی مردم اعلام خواهد شد.

نماینده بویراحمد و دنا خاطر نشان کرد: الان در جای جای شهرستان های بویراحمد و دنا عملیات اجرایی در زمینه راه و جاده، آب، کشاورزی و مواری از این دست در حال اجرا است و خوشحالیم که بزرگترین پروژه های عمرانی استان در شهرستان های بویراحمد و دنا در حال اجرا است.


 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=252179
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما