استاندار به دیدار شهید زنده لرستان رفت

استاندار لرستان، در سومین روز حضور خود در استان، به دیدار شهید زنده «سید نورخدا موسوی» رفت.

 دقایقی پیش، سید موسی خادمی استاندار لرستان، در راس هیاتی به دیدار شهید زنده «سید نورخدا موسوی» رفت.

دیدار خادمی با سید نورخدا موسوی

بر پایه این گزارش، استاندار لرستان در سومین روز کاری خود پس از انتصاب، ضمن عیادت از سید نورخدا موسوی، با همسر و فرزندان تنها شهید زنده لرستان به گفت‌و‌گو نشست و از نزدیک در جریان وضعیت درمانی وی قرار گرفت.

دیدار خادمی - Copy

گفتنی است در این دیدار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، مدیرکل امور بانوان استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسوولین استان، سید موسی خادمی را همراهی کردند.

سید نور خدا موسوی تکاور نیروی انتظامی و فرمانده یگان تکاوری زاهدان بود که در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ در درگیری با گروهک عبدالمالک ریگی، بر اثر اصابت یک گلوله دو زمانه به سرش در منطقه پل شکسته لار شدیداً مجروح شد و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. او مدت ۹ سال است که بدون هیچ حرکت فیزیکی، زندگی نباتی دارد.

ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در لرستان

 
استاندار لرستان بر ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان تاکید کرد.

 سید موسی خادمی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب لرستان در سخنانی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: نمایشگاه کتاب لرستان در مقطع زمانی خوبی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت حوزه کتاب و کتابخوانی بر همه روشن است عنوان کرد: به طور حتم توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی در تغییر رفتار، منش و تفکر انسان تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار لرستان با اشاره به تاکید فراوان دین اسلام و قرآن به مطالعه کتاب عنوان کرد: در مسئله توسعه هر جامعه ابتدا باید نیروی انسانی و موضوع توانمندسازی نیروی انسانی مدنظر قرار گیرد.

خادمی با اشاره به مسئله اقتصاد دانش بنیان بیان داشت: رونق این حوزه از طریق کتاب و دانش است و توجه به حوزه کتاب در تحقق اقتصاد دانش بنیان به طور حتم تاثیر گذار خواهد بود.

وی بر ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان تاکید کرد و گفت: به طور حتم یکی از راههای توسعه فرهنگ کتابخوانی برگزاری نمایشگاههای کتاب است.

استاندار لرستان با بیان اینکه اولین حضور خود را در لرستان در نمایشگاه کتاب داشته ام که این امر برای من بسیار مطلوب است گفت: امیدواریم بتوانیم سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در رابطه به توسعه فرهنگ عمومی، کتاب و کتابخوانی و فرهنگی است را در لرستان پیش ببریم.

فرمانداران در نظارت بر پروژه‌های شهری اهتمام داشته باشند

موسی خادمی - کراپ‌شده

استاندار لرستان گفت: نظارت بر پروژه‌های شهری از اهم اقدامات و کارهای فرمانداران است و باید در این رابطه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 موسی خادمی در نشست با فرمانداران شهرستان های مختلف لرستان با اشاره به اینکه فرمانداری‌ جایگاه بسیار مهمی بوده و فرمانداران نزدیک‌ترین افراد به استانداران هستند، اظهار داشت: فرمانداران نماینده و همچنین مجری سیاست‌های دولت هستند و این مسئولیت، نقش آنان را مهم و خطیر می‌کند.

وی ایجاد آرامش و امنیت در شهرستان‌ها را از مهم‌ترین وظایف فرمانداران دانست و افزود: جذب و حفظ سرمایه‌گذاران مرهون امنیت و آرامش است.

استاندار لرستان یادآور شد: باید در راستای ایجاد هماهنگی بین محیط و سرمایه‌گذاران دقت بیشتری کرد.

خادمی خاطرنشان کرد: هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی در مسیر توسعه و نظارت بر پروژه‌های شهری از اهم اقدامات و کارهای فرمانداران است.

استاندار لرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد

استاندار لرستان - کراپ‌شده

خرم‌آباد- استاندار لرستان با حضور در گلزار شهدای خرم‌آباد، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 «موسی خادمی» استاندار لرستان ظهر امروز و در نخستین روز کاری خود به همراه معاون امور عمرانی استانداری لرستان، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، معاون امور اقتصادی استانداری لرستان، فرماندار خرم آباد و جمعی از مدیران ستادی؛ با حضور در گلزار شهدای خرم آباد به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با آرمان های شهدا تجدید میثاق کرد.

بر اساس این گزارش، موسی خادمی سپس به دیدار آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد رفت.

استاندار لرستان با «آیت‌الله میرعمادی» دیدار کرد

استاندار لرستان و آیت الله میرعمادی - کراپ‌شده
«موسی خادمی» استاندار لرستان در نخستین روز کاری خود به دیدار «آیت‌الله میرعمادی» رفت.

 موسی خادمی استاندار جدید لرستان ظهر امروز و در نخستین روز کاری خود به دیدار آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد رفت.

موسی خادمی استاندار لرستان در این دیدار به ضرورت بهره گیری از سرمایه ها و ظرفیت های بزرگ استان از جمله جایگاه و وجود نماینده محترم ولی فقیه تاکید کرد و افزود: شخصیت ارزشمند حضرت آیت الله میرعمادی در کشور شهره به وحدت محوری و همراهی توام با مردم و مسئولان است.

وی ادامه داد: مهمترین هدف و خروجی تمام برنامه ها باید با افزایش امکانات و رفاه بیشتر منجر به رضایت مردم که رضایت حق تعالی را به دنبال خواهد داشت؛ شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در مسیر فراهم شدن زمینه ارتباط با مردم و حرکت در مسیر پاسخ به توقعات منطقی و بجای مردم با کمک نماینده محترم ولی فقیه تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت، اظهار داشت: بهترین محور توسعه؛ افراد، نیروها و گروه هایی هستند که با دلسوزی به دنبال ارائه راهکارهای دقیق و کار آمد برای برون رفت از چالش ها هستند.

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در این دیدار با اشاره به اینکه مسئولیت در نظام اسلامی افتخار و تکلیف است، گفت: از خداوند متعال سربلندی دکتر خادمی را مسئلت کرده و برای موفقیت ایشان از هر گونه حمایت دریغ نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: حمایت مسئولان برای خدمت به مردم بر اساس تکلیف ما و تاکید رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: توقع آن است که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مخصوصا محورهایی مانند وحدت و یکپارچگی، تحت تاثیر برخی فضاهای نامطلوب قرار نگرفتن، مدیریت، تدبیر و دور اندیشی مسائل و موضوعات مختلف در داخل استان با حفظ روحیه همکاری و تعامل، تقویت نیروهای متدین و انقلابی، پرهیز از افراطی گری در تصمیم گیری ها و بهره گیری از مشی اعتدال و آرامش در امور مختلف  زمینه اجرایی دقیق پیدا کنند.

آیت الله میرعمادی افزود: باید از تمام ظرفیت های متعهد و دلسوز  برای اشتغال و گره گشایی از مشکلات مردم بهره برد.