پنجشنبه 30 شهریور 1396 - 10:27

بی‌حجابی برخی‌ها در خودروهای یاسوج

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها تذکر دادن به خانم های بد حجاب نیست.

به گزارش بویرنیوز، رضایت علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران افزود: کار فرهنگی باید از خانواده ها شروع شود تا تاثیرگذار باشد در این استان کارها و برنامه های فرهنگی خوبی انجام می شود اما جوابگوی نیاز جامعه نیست.

وی یبان کرد: بیشتر مشکلات، آسیب های اجتماعی و منکرات ناشی از ماهواره، فضای مجازی، بیکاری و تهاجم فرهنگی است.

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها تذکر دادن به خانم ها برای حجاب نیست بلکه مسایلی از جمله طلاق، خودکشی و سایر مسایل را نیز می توان امر به معروف و نهی از منکر کرد.

علیزاده تصریح کرد: اولویت معضلات و مشکلات اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بی حجابی و بد حجابی نیست بنابراین بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی مربوط به بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه گاهی در فضای مجازی فیلم‌ها و تصاویری منتشر می‌شود و در زیر آنها نوشته شده برخورد نامناسب آمران به معروف و ناهیان از منکر با یک دختر جوان به خاطر بد حجابی ضمن تکذیب این مطالب مطرح شده ادامه داد: هیچ گاه و هیچ جای کشور خانم بدحجاب به جرم بدحجابی برخورد نامناسب نمی شود بلکه شاید جرم های دیگری از جمله سرقت داشته باشد و اگر در فضای مجازی فیلم یا عکسی منتشر می شود مربوط به سایر جرم ها و آسیب هاست که از سوی برخی افراد تحت عنوان بدحجابی مطرح می شود.

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به گروه های امر به معروف و نهی از منکر اجازه نمی دهیم که با کسی برخورد فیزیکی داشته باشند و در صورت برخورد با کسی ممکن است جرم دیگری داشته باشند.

علیزاده تاکید کرد: ما در سطح شهر یاسوج بدحجاب داریم اما در خودرو های در حال تردد در معابر شهری و برون شهری استان شاهد بی حجابی برخی ها به بهانه حریم خصوصی هستیم در حالی که خودرو حریم خصوصی نیست.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید فرآیند جذب، آموزش بکارگیری صحیح و اصولی صورت گیرد و در واقع آمران به معروف و ناهیان از منکر باید شناسنامه دار باشند.

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد افزود: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ۸۰ درصد ادارات استان تحت عنوان طلایه‌داران امر به معروف ساماندهی شده است.

علیزاده بیان کرد: راهپیمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر دوشنبه، سوم شهریور ماه ساعت ۱۰ از میدان شهدای نیروی انتظامی تا میدان هفتم تیر یاسوج برگزار می‌شود.

وی بزرگداشت شهدای امر به معروف و دفاع مقدس با تاکید بر نقش مساجد، اماکن و محلات  تشکل‌های دانشجویی، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت نمادین در برخی از مدارس و شرکت در بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان عنوان کرد.

مسئول طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روز سه‌شنبه ۴ مهرماه که به نام تقویت نهاد خانواده با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی جهت تعالی معنوی بانوان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بزرگداشت بانوان شهیده استان برگزار می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: وقتی اسمی از امر به معروف می‌شود، خیلی‌ها تنها چیزی که به ذهنشان می رسد بدحجابی دختران است در حالی که چنین چیزی نیست و اولویت کاری ما چیزی فراتر از اینهاست.

وی با بیان اینکه همه آمران به معروف و ناهیان منکر ما کارت شناسایی دارند، اضافه کرد: تمامی کسانی که در گروه‌های امر به معروف ساماندهی می‌شوند تحت حمایت قوه قضاییه هستند و اگر مورد ضرب و شتم قرار گیرند مانند رزمندگان دفاع مقدس اما با یک فرایند دیگر در قالب حمایت از ایثارگران قرار می‌گیرند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=252136
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما