چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 8:17

تذکر روحانی به نخست‌وزیر پاکستان درباره امنیت مرزها

بویرنیوز- روحانی گفت: اینکه گروه های تروریستی از داخل پاکستان به مرزهای ما حمله کنند به نفع روابط ما نیست و از دولت پاکستان انتظار داریم گروه های تروریستی را شناسایی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه در دیدار نخست وزیر پاکستان در نیویورک، از تحرکی که در روابط دو کشور در سالهای اخیر ایجاد شده ، استقبال کرد و اظهارداشت: خواست دو ملت، روابطی مستحکم و همیشگی میان ایران و پاکستان است.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های گسترده ایران و پاکستان برای تعمیق همکاری های مشترک گفت: ما آماده تامین انرژی پاکستان و همچنین استقبال از سرمایه گذاران پاکستانی در این حوزه هستیم.

دکتر روحانی، لازمه توسعه روابط اقتصادی را همکاری بهتر بانکهای دو کشور دانست و افزود: باید بانکهای ایرانی و پاکستانی بر مبنای توافقات انجام شده برای ایجاد شعباتی در دو کشور تشویق و حمایت شوند.

رییس جمهور همچنین به خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان اشاره کرد و گفت: در این بخش ما به سهم خود عمل کردیم و در قالب یک کار عظیم، لوله های خطوط انتقال گاز را تا نزدیک مرز دو کشور آورده ایم.

دکتر روحانی با بیان اینکه ایران آماده تکمیل خط لوله انتقال گاز است ، گفت: امیدوارم تعهدات دو طرف عملی شود که این به نفع هر دو کشور خواهد بود.

رییس جمهور افزود: ما همچنین آماده ایم با سرمایه گذاری مشترک کشورهای دیگر در مناطق مرزی با پاکستان نیروگاه احداث و برق به پاکستان صادر کنیم.

دکتر روحانی همچنین لازمه توسعه مناطق مرزی دو کشور و تقویت روابط را مرزهای امن و مطمئن برشمرد و اظهارداشت:اینکه گروه های تروریستی از داخل پاکستان به مرزهای ما حمله کنند به نفع روابط ما نیست و از دولت پاکستان انتظار داریم گروه های تروریستی را شناسایی و مانع فعالیت آنها علیه ایران شود.

دکتر روحانی رابطه خوب میان پاکستان و افغانستان را نیز برای ایران حائز اهمیت برشمرد و گفت: بهترین راه تقویت امنیت منطقه، در کنار هم بودن ایران ، افغانستان و پاکستان است و ما کاملا آماده ایم با پاکستان برای امنیت بیشتر افغانستان همکاری کنیم.

رییس جمهور همچنین وضعیت مسلمانان میانمار را اسفناک خواند و گفت که وظیفه همه جوامع اسلامی یاری رساندن به آنها است.

نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری بسیار مهم و به قلب ما بسیار نزدیک است، خواهان توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه حوزه ها شد.

شاهد خاقان عباسی همچنین همکاری های اقتصادی، امنیتی و منطقه ای را مقوم پایه مناسبات مشترک دانست و گفت: ما پیگیر نگرانی ها شما در مورد مرزها هستیم و ارتش را برای محافظت مرز، مستقر کرده ایم.

وی سخنان رییس جمهور در نشست گروه تماس سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار را حکیمانه خواند و اظهارداشت: ما خواستار همکاری در جهت حل مشکلات جهان اسلام هستیم.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت که کشورش به دنبال راه حل های مسالمت آمیز و ایجاد صلح در افغانستان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=251971
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما