سه شنبه 28 شهریور 1396 - 21:37

۴ کشته و ۹ مصدوم طی دو تصادف رانندگی در جاده های یاسوج/مشکل از جاده و ماشین است یا فرهنگ رانندگی ما(+عکس)

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از بروز دو فقره تصادف رانندگی در جاده های یاسوج با ۴ کشته و ۹ مصدوم خبرداد.

به گزارش بویرنیوز، جلال پورانفرد افزود: در تصادف واژگونی پژو ۴۰۵ در دوراهی جاده “تنگ تامرادی” که ساعت ۱۷ و ۴۷ دقیقه رخ داد که دو کشته و ۵ مصدوم داشت.

وی بیان کرد: یکی از مصدومان این تصادف با بالگرد و مابقی مصدومان با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در تصادفی دیگری که ساعت ۱۴ و ۷ دقیقه بین دو دستگاه پژو ۴۰۵ و پژو تیوفایو در محور «یاسوج- شیراز» رخ داد دو کشته و ۴ مصدوم بر جای گذاشت.

پورانفرد بابیان اینکه یکی از مصدومان حادثه با بالگرد به مراکز درمانی انتقال یافت، اضافه کرد: یک نفر دیگر از مصدومان این حادثه با آمبولانس هلال‌احمر سپیدان و دو نفر دیگر با آمبولانس‌های اورژانس جهت تکمیل اقدامات درمانی به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.

به گزارش بویرنیوز، کوهستانی بودن راه های استان و استاندار نبودن قسمت هایی از مسیرهای ورودی و خروجی جاده های استان را همه قبول داریم اما متاسفانه عمده ترین دلیل بروز تصادفات فوتی “عامل انسانی” است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان هایی است که نحوه رانندگی در آن با ایرادات بسیاری همراه است، از رعایت نکردن قوانین گرفته تا عدم استفاده از علائم هشداری و بازی با تلفن همراه در حین رانندگی!

آنطور که فرمانده انتظامی استان می گوید: آمارها نشانگر اینست عمده ترین دلیل بروز تصادفات فوتی در استان دلایل انسانی دارد.

تصادفات اخیر، از جمله 4 کشته دو تصادف امروز، 5 کشته چند روز پیش مسیر بهبهان به گچساران و تصادفات محور یاسوج اصفهان و یاسوج به شیراز و غیره عمدتاً دلیل انسانی دارند و این زنگ خطری برای همه ما است.

متاسفانه عدم رعایت قوانینی از جمله فاصله طولی، انحراف به چپ، هواس پرتی، سرعت و سبقت غیر مجاز عمده ترین دلیل این تصادفات است و این موارد هم ربطی به جاده و علائم ندارد و بسته به خودمان و فرهنگ رانندگی مان دارد.

هر کدام از این تصادفات و فوت هم وطنان عزیزمان زنگ خطری است برای ما، برای عزیزانمان که بدون شک با رعایت همه جانبه قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به علائم و هشدارها در جاده ها میتوان تا حد قابل توجهی از بروز این دست حوادث ناگوار  جلوگیری کرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=251935
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کریمی گفت:

    متاسفانه فرهنگ رانندگی ما صفر است، پلاک ۴۹ همه جا به رعایت نکردن قانون رانندگی شناخته شده است، این مسئله باید بصورت اساسی توسط صداوسیما و بقیه رسانه های اجتماعی بصورت مداوم پوشش داده شود تا فرهنگ سازی شود و خصوصیت رانندگی ایمن برای همه بعنوان یک ارزش برتر شناخته شود، متاسفانه هنوز در فرهنگ عمومی مردم ما سبقت و سرعت و طی کردن در کمترین زمان ممکن بعنوان یک ارزش شناخته میشود، بعنوان یک ایده پیشنهاد میدم از بویر نیوز این فرهنگ سازی شروع شود و حداقل هفته ای یکی دو تا مطلب یا مقاله درباره این موضوع مهم نگاشته شود، با تشکر

    • ناشناس گفت:

      كسايي كه منفي ميدن تا كي تعصب الكي ؟ دوستمون راست ميگه رعايت حق تقدم صفر راهنما زدن صفر نور بالا تو شهر كار همه سرعت و سبقت غير مجاز هم كاملا عادي

  2. ملیحه گفت:

    مشکل از جاده های ماست متاسفانه وگرنه رانندگی خیلی شهراها من بچشم میبینم خیلی خارج از قوانین و حتی صد شرف به رانندگی استان ما پس واقعا جاده های استان ما غیر استااندارد بود کل ایران اتوبان شده بجز جاده های استان ما..

  3. شهروند گفت:

    امکان ندارد کسی درست رانندگی کند و تصادف کند بجز اینکه یه ادم بی فرهنگ با رانندگی غلط عامل تصادفش باشد …بعصی جوونها با رانندگی بد جون خود و دیگران ب خطر میندازن

  4. کریم رازیانی گفت:

    مشکل اول از فرهنگ بعد وجاده

  5. ناشناس گفت:

    ید ترین وبی احتیاط ترین راننده پلاک…

  6. بویراحمد گفت:

    شوتی…شوتی…الله اکبر نابود کردنه ملته

دیدگاه شما