پنجشنبه 17 اسفند 1391 - 13:44

کشور مرفهی که نامش را نشنیده‌اید+تصاویر

بویرنیوز:

در فهرست کشورهایی که بیشترین سرعت اینترنت جهان را دارند تقریباً همه کشورهایی که در بالای جدول هستند را بیشتر افراد می‌شناسند. در رده سوم این جدول اما نام کشوری به چشم می‌خورد که احتمالاً خیلی کم اسم آن را شنیده‌اید: آندورا.

به گزارش بویرنیوز به نقل از مهر : در شاخص دانلود کشورهای مختلف آندورا با سرعت دانلود ۲۳/۳۸ مگابیت در ثانیه در رده سوم جهان قرار گرفته است؛فهرستی که در آن نام ایران در رده ۱۶۵به چشم می‌خورد ! آندورا که ساکنان آن می‌توانند از یکی از سریعترین سرویس‌های اینترنت جهان استفاده کنند کلاً حدود ۴۶۸ کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن فقط حدود ۸۴ هزار نفر است. این کشور کوچک که کمتر نامش شنیده شده  درکوه‌های پیرنه بین دو کشور فرانسه و اسپانیا قرار گرفته و به لطف آب و هوای خوب و صنعت توریسم مردمش حسابی در رفاه و خوشی به سر می‌برند. ۸۰ درصد تولید ناخالص ملی آندورا را گردشگری تشکیل می‌دهد. تنها دو درصد از زمین‌های این کشور کوهستانی قابل کشت است و به همین خاطر اقتصاد این کشور درآمد زیادی از غلات و سبزیجات کاشته شده به دست نمی‌آورد.   آندورا لاولا  پایتخت این کشور با قرار گرفتن در ارتفاع هزار و ۲۳ متری از سطح دریا مرتفع‌ترین پایتخت اروپا به حساب می‌آید. سالانه ۲/۱۰ میلیون گردشگر به این کشور کوچک می‌روند و حسابی در آنجا پول خرج می‌کنند. این کشور کوهستانی به ویژه برای ورز‌ش زمستانی موقعیت بسیار مناسبی دارد و خیلی‌ها در اروپا برای اسکی این کشور را انتخاب می‌کنند.

“”

علاوه بر این آندورا به عنوان بهشت مالیات شناخته می‌شود و ساکنان آن از پایین بودن میزان مالیات لذت می‌برند. واحد پول این کشور یورو است اما عضو اتحادیه اروپا نیست و از سیاست‌های آن پیروی نمی‌کند. به همین خاطر خیلی از پولدارهای اروپا این کشور کوچک را برای زندگی انتخاب می‌کنند و یک بهشت واقعی برای کسانی است که دلخوشی از پرداخت مالیات ندارند. معافیت گمرگی اجناس مصرفی هم یکی از جاذبه‌های این کشور به حساب می‌آید! هوای خوب کوهستانی،رفاه و پول‌هایی که گردشگران به آندورا می‌روند باعث شده که امید به زندگی در این کشور ۸۲ سال باشد و در جدول شاخص امید به زندگی جهان این کشور در رده چهارم قرار بگیرد.

  کشوری بدون نیروی نظامی
حکومت آندورا میان رئیس‌جمهور فرانسه و اسقف اعظم ناحیه اورخل کشور اسپانیا مشترک است. نمایندگانی دائمی از سوی این دو مرجع، کشور را اداره می‌کنند. آندورا ارتش به معنای مرسوم کشورهای دیگر ندارد و دو کشور فرانسه و اسپانیا مسئولیت حفاظت از خاک این کشور را بر عهده دارند. زبان رسمی آندورا،کاتالان است اما مردم آن به زبان‌های اسپانیایی،پرتغالی و فرانسوی هم حرف می‌زنند. نخست وزیر آندورا رئیس دولت به حساب می‌آید و کارهای اجرایی کشور را مدیریت می‌کند.
تا سال ۱۹۹۳ نظام سیاسی آندورا روشنی لازم و جدایی قوا را نداشت و تنها در این سال با اصلاحات صورت گرفته بود که آندورا توانست سرانجام عضو سازمان ملل و شورای اروپا شود. قانون‌گذاری بر عهده دولت و پارلمان است و دولت به تنهایی قوای اجرایی کشور را در دست دارد. پارلمان آندورا به نام شورای عمومی شناخته می‌شود و ۲۸ تا ۴۲ عضو دارد. اعضای آن ۴ سال یکبار انتخاب می‌شوند. در حال حاضر آنتونی مارتی،نخست وزیر آندورا است. در صورتی که رئیس دولت از عمل‌کرد پارلمان راضی نباشد می‌تواند از نمایندگان  رئیس جمهور فرانسه و اسقف اعظم اورخل بخواهد که پارلمان را منحل و انتخابات جدید برگزار کند. در مقابل هم با امضای یک پنجم نمایندگان استیضاح نخست وزیر صورت می‌گیرد و در صورت رأی اکثریت وی از پست خود برکنار می‌شود.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=25188
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما