یکشنبه 16 مهر 1396 - 8:00

29 حقیقتِ جالب درباره هند

مجله بویرنیوز-

هندوستان کشوری در جنوب آسیاست و پایتخت آن «دهلی نو» است.
این کشور با پاکستان، بنگلادش، نپال، بوتان، چین و برمه هم‌مرز است.

هند با مساحتی بیش از سه میلیون کیلومتر مربع، هفتمین کشور پهناور دنیاست. رشته کوه‌های هیمالیـا که در شمال این کشور واقع شده، از هند کشوری پرباران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصلخیز ساخته است.
بیش از یک میلیاردنفر از جمعیت جهان، در کشور هند زندگی می کنند؛ هند، پرجمعیت‌ترین کشور دنیا بعد از چیـن است.

هند تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری دارد که به سه هزار سال پیش از میلاد می‌رسد.
«روپیه» واحد پول رسمی هندوستان است. روپیه هند به عنوان پول قانونی در کشورهای همسایه این کشور مثل نپال هم پذیرفته شده‌است.

35درصد از جمعیت کشور هند زیر خط فقر زندگی می کنند و روزانه کمتر از دو دلار درآمد دارند؛ در عین حال، بیش از یک میلیون نفر هندی، میلیونر و ثروتمند هستند.
تقویم هندوها بر خلاف سایر تقویم ها، 6 فصل دارد. این فصل ها به ترتیب بهار، تابستان، موسم بارندگی، پاییز، زمستان و پیش‌بهار است.

بیشتر مردم این کشور، به زبان هندی و انگلیسی صحبت می کنند اما 17 زبان دیگر در این کشور به رسمیت شناخته می شود. در هند مردم به هزار و 652 گویش مختلف صحبت می کنند!
کشور هند بزرگ ترین تولید کننده نخود و لوبیا در جهان است! این کشور بزرگ ترین صادر کننده موز در دنیا هم محسوب می شود. میوه ملی هند، انبه و پرنده ملی این کشور طاووس است.
کشور هند بزرگ ترین تولید کننده چای در دنیا و چای، محبوب ترین نوشیدنی در میان هندی هاست.

جوامع انسانی در هند، برای حیات، به شدت به محصولات لبنی وابسته هستند و هند بزرگ ترین تولید کننده شیر گاو در جهان است.
کشور هند، پایین ترین میزان مصرف گوشت را به ازای هر نفر در دنیا دارد. هندی ها به مصرف غذاهای گیاهی تمایل بیشتری دارند.

«معبد طلایی» هند روزانه به بیش از 100 هزار نفر غذای گیاهی می دهد. این معبد بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب و یا طبقه اجتماعی به هر کسی که بخواهد و نیاز داشته باشد، غذای رایگان می دهد.

پیروان تمام ادیان رسمی دنیا در کشور هند، در کنار یکدیگر زندگی می کنند. هند مهد پیدایش ادیانی از قبیل «هندوئیسم» و «بودیسم» بوده است.

در کشور هند، مشـاهده گاوهایی که آزادانه در خیابان ها حرکت می کنند و غذا می خورند، کاملا طبیعی است! هندی ها گاو را حیوان مقدسی می دانند و احترام ویژه ای برای آن قائل اند، به طوری که هیچ کس حق بی احترامی به این حیوان را ندارد.
اولین جراحی پلاستیک بینی در جهان، در کشور هند انجام شد و مدارک آن در متون سانسکریت هندی موجود است.

کشور هند، زادگاه بازی «شطرنج» است! هر چند بسیاری این بازی را که امروزه تبدیل به یک ورزش جدی شده است، به ایرانیان نسبت می دهند اما با توجه به مستندات تاریخی، این بازی در اصل هندی است و از هند به ایران وارد شده است.

هندی ها از قدیم رابطه خوبی با علم ریاضیات داشته اند. سیستم اعشاری اعداد، اولین بار توسط هندی ها ارائه شد. همچنین هندی ها اولین کسانی بودند که «صفر» را به عنوان یک عدد در محاسبات ریاضی خود وارد کردند.

«کومباه مولا» نام بزرگ ترین جشن مذهبی هندوهاست که هر 12 سال، یک بار برگزار می شود. در سال 2001 میلادی، 60 میلیون نفر در این جشن گرد هم آمدند و رکورد بیشترین تعداد شرکت کننده در یک گردهمایی را در کتاب رکورد های گینس، از آنِ خود کردند.

هند با 150 هزار دفتر پست، بزرگ ترین شبکه پستی در جهان را دارد. هر چند با وجود این شبکه پستی عظیم، اصلا عجیب نیست که نامه شما با 30 کیلومتر فاصله، برای رسیدن به مقصد، چندین هفته در سفر باشد.

هند با 9/1 میلیون کیلومتر جاده، بزرگ ترین شبکه جاده ای را در دنیا دارد. این کشور دومین شبکه بزرگ راه آهن سراسری در دنیا را هم دارد که 16 میلیون کارگر در آن کار می کنند.

کشور هند، بزرگ ترین و پر رونق ترین صنعت فیلم سازی در جهان را دارد. «بالیوود» نام صنعت فیلم سازی هند است که تمام تولیدات آن با موسیقی، رقص و آواز محبوب هندی ها همراه است.
در هند باستان، زنانی که شوهرانشان را از دست می دادند، در تشییع جنازه با آن ها دفن می شدند. هر چند این رسم در دوران قرون وسطا اجرا می شده و سال‌هاست منسوخ شده، اما هنوز هم در برخی روستاهای دور افتاده کشور هند رواج دارد.

برای جلوگیری از آلودگی عناصر اصلی طبیعت (آتش، هوا، باد و خاک) پیروان یکی از آیین های هند، مُردگان خود را نه دفن می کنند و نه می‌سوزانند! آن ها جنازه ها را به ساختمان هایی که در یک مکان مرتفع ساخته می شوند و به «برج سکوت» شهرت دارند، منتقل می کنند تا کرکس ها از آن ها تغذیه کنند! و پس از خشک شدن استخوان جنازه‌ها، آن ها را در یک چاه مرکزی انبار می کنند.

کشور هند، دارای بزرگ ترین برده داری نوین در دنیاست؛ این کشور 14 میلیون برده دارد.
هند دارای یکی از بالاترین آمارهای تجاوز جنسی در جهان است. بر اساس گزارش ها، در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۲۴ هزار تجاوز جنسی در هند ثبت شده است. حتی بسیاری معتقدند آمارها از این رقم بالاتر است و بسیاری از تجاوزهای جنسی به دلایل مختلف از جمله مسائل خانوادگی و قبیله‌ای گزارش نمی‌شود. براساس گزارش های پلیس هند در هر ۱۸ ساعت، یک مورد تجاوز گزارش می‌شود.

هند، کشوری است که یکی از بالاترین آمارهای سقط جنین را در دنیا دارد! مجله «تایم» در گزارشی تکان‌دهنده از سالانه 7 میلیون سقطِ جنین در هند خبر می دهد که 3/2 میلیون آن در مراکز غیرقانونی و غیربهداشتی صورت می گیرد. به دلیل همین شرایط غیر بهداشتی در هر دو ساعت، یک زن در هند می میرد. از طرفی میزان زیاد سقط جنین دختر، باعث بالاتر رفتن نسبت تعداد مردان به زنان در این کشور شده است.

طلاق در هند، بسیار نادر است و آن قدر قوانین سخت و دست و پا گیری دارد که خیلی ها حتی فکرش را هم نمی کنند. هند پایین ترین آمار طلاق در دنیا را دارد. در هند، تنها یک ازدواج از هر 100 ازدواج به جدایی ختم می شود. این درحالی است که در دهه 90 میلادی از هر هزار ازدواج، تنها هفت مورد طلاق در این کشور گزارش شده است!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=251806
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما