دوشنبه 27 شهریور 1396 - 23:12

اولین دیدار امید بخش استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد + عکس

فرودگاه یاسوج که تا پیش از فعالیت دولت یازدهم با چالش‌های متعدد روبرو بود با تدبیر و تلاش دولتمردان و متولیان امر در مسیر توسعه و تحول قرار گرفته که ظرف یک ماه آینده علاوه بر افزایش مسیرهای پروازی، ناوگان هوایی جدید هواپیماهای «ای. تی. آر» نیز در آن برقرار خواهد شد.

به گزارش بویرنیوز ، علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار روز دوشنبه خود با فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواستار حمایت بیش‌ازپیش دولت و مجموعه وزارت راه برای افزایش مسیرهای پروازی و همچنین شمار پروازهای فرودگاه یاسوج شد.
استاندار در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: فرودگاه یاسوج اکنون با همت و تلاش دولت و مجموعه متولیان امر در مسیر توسعه قرار گرفته و با توجه به افزایش طول باند پروازی این فرودگاه به بیش از سه هزار و 200 متر شرایط برای نشستن هواپیماهای متوسط نیز فراهم است.


احمدی عنوان کرد: با توجه به ورود و خرید هواپیماهای «ای. تی. آر» جدید به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم برجام توسط دولت جمهوری اسلامی مذاکرات و هماهنگی لازم برای فعالیت این ناوگان نوین هوایی در آسمان کهگیلویه و بویراحمد با شرکت هواپیمایی کشور انجام شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر استفاده از ناوگان جدید صنعت هوایی، افزایش تعداد پروازها و همچنین اضافه شدن چند مسیر پروازی دیگر در فرودگاه یاسوج را ازجمله دستاوردها و نتایج نشست امروز ذکر کرد.
وی گفت: فاز نخست طرح تطویل باند به طول حدود 2 هزار متر به پایان رسیده و مسئولان فرودگاه اعلام کرده‌اند که منعی برای فعالیت شرکت هواپیمایی آسمان در برقراری مجدد پروازها وجود ندارد.
پروازهای فرودگاه یاسوج از اول تیر سال جاری تاکنون به دلیل اجرای طرح توسعه باند پروازی و روکش آسفالت لغو شده است.
احمدی اظهار داشت: بهره‌برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج نیز به گفته مسئولان فرودگاه و وعده پیمانکار، تا پایان مهر سال جاری خواهد بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی این فرودگاه علاوه بر استانداردسازی و اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای افزایش شمار پروازها به بیش از 2 تا سه پرواز در ساعات مختلف شبانه‌روز است.
وی افزود: با اجرای طرح تطویل فرودگاه یاسوج طول باند از 2 هزار و 600 متر به بیش از سه هزار و 200 متر افزایش می‌یابد که این مهم امکان نشستن هواپیماهای فوکر 100 و متوسط در این فرودگاه را فراهم می‌کند.
مدیر فرودگاه یاسوج نیز گفت: انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان به‌عنوان مانع اصلی باند پروازی برنامه‌ای بلندمدت بوده که در دستور کار قرار گرفته است.
علی محسنیان تصریح کرد: با انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان مرکزی یاسوج یک هزار و 412 متر طول باند که حتی با اجرای طرح تطویل باند همچنان بدون استفاده باقی خواهند ماند، امکان بهره‌برداری آن ممکن خواهد شد.
وی افزود: البته آزادسازی حدود 522 متر از این میزان نیز با حذف، اصلاح و یا کاهش ارتفاع تانکر ذخیره آب و دکل آنتن دهی زندان مرکزی یاسوج ممکن بود که این مهم تحقق یافت.
اکنون باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320 نیز فراهم می‌شود.
با بهره‌برداری طرح توسعه‌ای، سطح خدمات نیز 60 درصد افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت هر پرواز در روز از 60 مسافر به 100 نفر افزایش می‌یابد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=251613
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    درود معلومه استاندار جدید به کارهای زیر بنایی اهمیت زیادی میده

  2. تقی گفت:

    از برکات کوچ کردن جناب خادمی

دیدگاه شما