چهارشنبه 12 مهر 1396 - 8:00

برج دوقلو که از بالا به پایین ساخته شده +عکس

مجله بویرنیوز- در میدان «دی کولون» مادرید دو برج دوقلو هست که طراحی آن شبیه دو شاخه ی برق است و بعضی ها می گویند زشت ترین ساختمان دنیاست. نمای قرمز و دودی این ساختمان از سال ۱۹۷۹ تا به حال یکی از بناهای چشم انداز شهری مادرید شده است. این ساختمان در زمان ساخته شدن توجهات زیادی را به خودش جلب کرده بود چون برعکس همه ی ساختمان های دیگر که از پایین به بالا ساخته می شوند از بالا به پایین درست شده بود. برای آشنایی بیشتر با این ساختمان عجیب ، در ادامه ما را همراهی کنید.

این ساختمان با ۱۱۶ متر طول و ۲۳ طبقه بیستمین ساختمان بلند مادرید است. در این ساختمان، اداره های شرکت های مختلف کار می کنند و در طبقات پایین تر آن مغازه و فروشگاه هست. اولین چیزی که در این ساختمان ساخته شد دو ستون مرکزی بودند که بر روی یک پایه ی بتونی قرار داشتند. بعد بالاترین طبقه درست و بر روی کابل های فولادی آویزان شد، بقیه ی طبقات هم به ترتیب از بالا به پایین ساخته شدند. فقط سه طبقه ی اول از پایین به بالا درست شدند. نمای شیشه ای ساختمان از رنگ های سبز و زرشکی پوشیده شده و شکلی که شبیه دو شاخه است هم بعدها در بالای ساختمان اضافه شد.

گفته می شود که روش ساخت بالا به پایین هزینه و زمان ساخت را بسیار کاهش می دهد و دیگر لازم نیست که کارگران تجهزات و مصالح ساخت را از طبفه ای به طبقه ی دیگر بیرند.

با اینکه این روش ساخت شیوه ی متداولی نیست اما ساختمان مادرید تنها ساختمان دنیا نیست که از بالا به پایین ساخته شده است. برای ساختن بانک مرکزی ایرلند و مرکز بانک استاندارد ژوهانسبورگ هم از همین روش استفاده شده است. در لهستان هم حداقل سه ساختمان هست که از این روش ساخت استفاده شده است. شهر صوفیا در بلغارستان هم یک همچین ساختمانی دارد که در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=251586
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما