چهارشنبه 12 مهر 1396 - 8:00

مردی که از دو انفجار اتمی جان سالم به در برد+عکس

مجله بویرنیوز- در سال ۱۹۴۵ میلادی، ایالات متحده ی آمریکا، دو بمب اتمی را بر سر شهروندان غیر نظامی ژاپنی ریخت. این انفجارها یکی از وحشتناک ترین جنایت ها در طول تاریخ بشریت بود که جان هزاران انسان بی گناه را گرفت. اما پیرمردی از هر دو انفجار اتمی جان سالم به در برد. با شگفتی های تاریخ همراه باشید تا با او آشنا شوید.

مردی به نام تسوتومو یاماگوچی از هر دو انفجار اتمی جان سالم به در برد. در طول جنگ جهانی دوم، او در شهر ناگازاکی زندگی و کار می کرد. زمانی که آمریکا اولین بمب اتمی خودش را در شهر هیروشیما منفجر کرد، او در یک سفر کاری در همانجا به سر می برد. در ششم ماه آگوست سال ۱۹۴۵، درست زمانی که تسوتومو یاماگوچی می خواست از شهر خارج شود، بمب افکن ارتش آمریکا را دید.

تسوتومو یاماگوچی می گوید:
من فقط نور بسیار شدیدی را در آسمان می دیدم. نوری خیره کننده. بلافاصله بعد از دیدن نور بر روی زمین دراز کشیدم.
در زمان انفجار او تنها سه کیلومتر با بمب فاصله داشت. انفجار باعث شد کوشهایش سنگین شود و به به طور موقت چشمانش نیز نابینا شود. بیشتر قسمت های بدن او نیز در انفجار سوخت. او بعد از انفجار نجات یافت و به یک پناهگاه هوایی منتقل شد. انفجار هیروشیما بیش از ۱۶۶۰۰۰ کشته بر جای گذاشت. روز بعد او به ناگازاکی منتقل شد تا دوره درمانش آغاز شود. او در حال توضیح حوادث انفجار اول بود که بمب دوم نیز در این شهر منفجر شد. به طرز معجزه آسایی او از بمب دوم که در فاصله ی سه کیلومتری او منفجر شده بود نیز نجات یافت. جالب است که بدانید در همین انفجار شهر ناگازاکی بیش از ۸۰۰۰۰ کشته شدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=251548
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما