دوشنبه 27 شهریور 1396 - 0:43

درخواست مردم از استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی- دومین استاندار دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد رسماً کار خود را شروع کرد.

به گزارش بویرنیوز، علی محمد احمدی روز گذشته با حضور وزیر کشور در یاسوج رسماً استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

کهگیلویه و بویراحمد اگر نگوییم تنها استانی است که با وجود بیشمار ظرفیت طبیعی و انسانی همچنان در بند محرومیت های فراوان و اولیه است بی شک جزو استان های کمتر برخوردار کشور به شمار می رود.

منابع بیمشار جنگلی، آب، هوای سالم، نیروی کار جوان، میراث فرهنگی، گردشگری و تاریخی ماندگار، نفت و گاز و گیاهان دارویی بخش هایی از قابلیت های این سرزمین پر افتخار است.

با وجود این قابلیت ها، پس از گذشت قریب به 38 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی اما این دیار همچنان وامانده در نیازهای اولیه است، به هر گوشه آن سر میزنی، گرد غباری از محرومیت بر شانه های بلند و سترگ این سرزمین پر افتخار میبینی، گویی قرار نیست محرومیت های تاریخی این مردم مرتفع گردد.

از افتتاح نشدن یک پل پس از چندین سال گرفته تا حسرت باز شدن یک راه از سال های دور!، از چشم انتظاری جوانان این منطقه در حسرت یک کارخانه فعال تا رویایی شدن تکمیل یک بیمارستان مجهز، از نبود حتی یک سینما در مرکزاستان تا نفت و گازی که دود تنها هدیه اش به این مردم است، گویی “عقب ماندگی”، جزئی از داشته های درآور و همیشگی این دیار شده است.

این توصیف استان چهارفصل و غنی اما محروم و کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد است، محرومیتی که توده مردم دلیلش را در ضعف مدیران میدانند و استاندار را مسئول مستقیم استفاده از نیروهای ضعیف و ناکارآمد می دانند و بدون شک همه انتظارات برای بهبود شرایط به دست استاندار است.

در روزهای اخیر مقام ارشد کهگیلویه و بویراحمد عوض شد، در نگاه خیلی ها این آمد و شدها چندان تفاوتی ندارد و این استان همیشه محروم بوده و خواهد بود، اما از سویی نگاه برخی ها امیدوار به تغییرات و مرتفع شدن مشکلات در پی این رفت و آمدها است.

مردم استان از دکتر احمدی خواسته هایی دارند که شاید بتوان به صورت اجمالی مهم ترین ها را ازاین قرار بیان کرد:

استفاده از ظرفیت های طبیعی و کم نظیر استان به وسیله جذب سرمایه گذاری و هدایت این منابع در مسیر توسعه، امری که تا کنون مغفول مانده و باید با توسعه ارتباطات و معرفی شایسته جذابیت ها به آن جامه عمل پوشاند

استقلال در تصمیم گیری و عدم وابستگی به افراد، احزاب یا جناح ها، چرا که استاندار وظیفه  اش هماهنگ کردن همه دستگاه ها  اقشار برای پیشرفت و تحقق خواسته های مردم است، نه تکیه گاهی برای خواص بی درد!

تعامل با استان های همجوار، رایزنی با وزرا و مسئولان ذی نفوذ کشور برای احقاق حقوق حقه مردم این دیار

توجه به توانایی ها و شایستگی ها در انتصابات و زدودن ریشه بدخیم فامیل گرایی در عزل و نصب ها

مبارزه جدی با دست درازی به حقوق عمومی، استخدام های رابطه ای و حیف و میل حق الناس

توجه به تکمیل پروژه های حیاتی و تلاش بی وقفه برای هل دادن قطار توسعه استان

به گزارش بویرنیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد در همه زمینه ها  از جمله اشتغال و بیکاری، راه و جاده سازی، گردشگری و توریسم، حق آبه و سد و موارد بیشمار دیگر، جزو استان های محروم و عقب مانده کشور است که باید با جذب سرمایه گزاری و فعال شدن زیرساخت های توسعه ای در زمینه کشاورزی، توریسم، معادن، آب و هوا، گیاهان دارویی، نیروی کار جوان و با انگیزه و…و…گام های ارزشمند تری در مسیر پیشرفت بردارد و این می طلبد استاندار با هماهنگ کردن همه نهادهای جامعه و جذب همراهی و همیاری مردم و مسئولان به سوی این مهم گام بردارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=251367
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    اگر یک عده بگذارند و به اسم مردم و به کام خود مدیران را درگیر بازی سیاسی نکنند

  2. بیراحمد گفت:

    ضمن عرض خیر مقدم خدمت استاندار جدید به خدا دیگر کارمندان کتابخانه ها از دست انتخاب مدیر کل موروثی خسته شدند مدیرانی که حتی نه علم و نه بیان خوبی دارند همین سرپرست فعلی خدایی ارزیابی کنید اگه فن سخنوری و علم مدیریتی داشت انتخاب کنید نه صرفا به خاطر فشار نماینده انتخاب کنید اکثر کارکنان کتابخانه ها مدرک بالاتر از فوق لیسانس دارند فکر کنم دیگه مدیری که دیپلم و یا لیسانس داشته باشه به درد مدیر کلی نمیخورد تو را خدا نجاتمان دهید داریم دیوانه میشیم از وضع موجود و فکر نکنم شمایی که تحصیلات تکمیلی دارید و مشرف بر همه چیز هستید چنین شخصی را به مدیر کلی برگزینید

دیدگاه شما