سه شنبه 4 مهر 1396 - 8:00

آسانسوری که بدون موتور کار می‌کند +تصاویر

مجله بویرنیوز- با گسترش شهرها و به تبع آن برجها و ساختمان‌های بلند قامت، نیازهای آدمی نیز افزایش یافته است. در واقع انسان همزمان با پیشرفت تکنولوژی نیازهای جدیدی برای هماهنگی با این نیازها خواهد داشت.

در خصوص ساختمان‌های بلند و یا همان برجها و آسمان‌خراشها، وجود آسانسور یکی از ارکان اصلی سازه محسوب می‌شود در نتیجه مهندسان و معماران تلاش می‌کنند فضای مناسبی را برای آنها در نظر بگیرند که این بخش همواره جزو پرهزینه‌ترین امکانات و تسهیلات ساختمانی محسوب می‌شود. این پدیده همانقدر که می‌تواند یاری‌دهنده باشد می‌تواند مخاطره‌‌آمیز نیز باشد، چه بسا تاکنون شاهد اتفاقات بسیاری در این زمینه بوده‌ایم.

 

به تازگی مهندسان، آسانسوری را طراحی کرده‌اند که بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کرده است. این آسانسور با فشار هوا که از بالا و پایین به اتاقک درون آن وارد می‌‎‌شود جا به جا می‌شود و قابلیت حمل 204 کیلو وزن را دارد. مجهز به قفل هوشمند است و دقیقا در طبقه مورد نظر می‌ایستد به این معنا که حتی در صورت بروز مشکل یا حادثه غیرمنتظره، به طور خودکار قفل می‌شود و در نزدیکترین طبقه توقف می‌کند بدون آنکه آسیبی به فرد برسد. جنس این سازه از آلومینیوم، پلی کربنات و شیشه است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب می‌شود. مساحت آن یک متر مربع است. اختلاف فشار هوا در بالا و زیر اتاقک باعث شده تا افراد به نرمی در فضای استوانه‌ای شکل آن جابه جا شوند گویی روی تشک هوا ایستاده‌اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=250918
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما