چاپ این برگه

وکلای ترامپ خواستار استعفای داماد او از دولت شدند

بویرنیوز- نشریه وال استریت ژورنال آمریکا گزارش داد که وکلای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور از او خواسته بودند تا با توجه به جدی شدن پرونده ادعای همکاری نزدیکان وی با دولت روسیه، «جرد کوشنر» دامادش را مجاب به استعفا از سمت‌ دولتی خود کند.

به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه، آن‌ها نگران بودند که دیدارهای متعدد کوشنر با مقام‌های روسی و شبکه پیچیده روابط مالی او، جایگاه ترامپ در کاخ سفید را در معرض خطر قرار دهد.
بنا به اعلام وال استریت ژورنال، دستیاران ترامپ این پیشنهاد را در ماه ژوئن مطرح کرده و متن استعفا را هم آماده کرده بودند که مورد موافقت واقع نشد.

تعدادی از وکلای ترامپ در گفت‌وگو با رسانه‌ها این موضوع را تکذیب و اعلام کردند که موضوع استعفای کوشنر هیچ گاه مطرح نبوده است.

با این حال وال استریت ژورنال بر ادعای خود تاکید و برخی دیدار‌های افشا نشده او در آن زمان با مقام‌های روسی را علت پافشاری آن‌ها به استعفای کوشنر بیان می‌‌کند.

نشریه نیویورک تایمز ماه گذشته از دیدار مخفیانه کوشنر و دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روسی در جریان رقابت های انتخاباتی خبر داده بود که قرار بود تا اطلاعاتی مخرب در خصوص «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی آن‌ها در اختیارشان قرار دهد.

گرچه پسر ترامپ مدعی است که هیچ اطلاعات خاصی در این دیدار دریافت نکرده، این نخستین باری است که مشخص می‌شود یکی از نزدیکان ترامپ به دنبال همکاری با مسکو برای پیروزی وی در انتخابات بوده است.

رسانه ها پیش از این هم گزارش داده بودند که کوشنر دسامبر گذشته میلادی (آذر – دی) در دیدار با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا، خواستار تعیین یک رابط دیپلماتیک برای برقراری ارتباط مخفیانه بین مسکو و واشنگتن شده بود.

روزنامه واشنگتن پست در همین خصوص مدعی است که نهادهای امنیتی آمریکا از طریق شنود مکالمات کیسلیاک با مقام‌های مافوقش در روسیه، از این دیدار مخفیانه مطلع شده بودند.

این روزنامه در عین حال تاکید می‌کند که مقام‌های روسی زمانی که به تحت نظر بودن یک تماس مشکوک شوند، معمولا اطلاعات گمراه کننده را در تماس‌های خود ذکر می کنند و احتمال دارد که دیدار میان داماد ترامپ و سفیر روسیه هرگز رخ نداده باشد.