چاپ این برگه

ازدواجي آسان در دیشموک كه داماد در آن به مذهب تشیع گروید (+تصاوير)

داماد سنی به مذهب تشیع گروید.

به گزارش بویرنیوز،  همزمان با عید غدیر خم مراسم ازداوجی آسان” ازدواج زوج شیعه و سنی ” توسط زوج متشکل از بانوی دیشموکی و پسر 26 ساله افغانی در دیشموک برگزار شد و داماد مذهب خود  را از سنی به شیعه تغییر داد.

همگرایی و وحدت بین شیعه و سنی، خدمات متقابل اهل تسنن و اهل تشیع، مشارکت فعال اهل تسنن در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی، ولایتمداری اهل تسنن و تشیع و همراهی همیشگی اهل تسنن در تعیین سرنوشت سیاسی کشور و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی و وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی در همه زمینه‌ها، دشمنان اسلام را بیش  از پیش ناکام می‌کند.

در روز عید غدیر ازدواجی آسان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)  توسط زوج بانوی دیشموکی و آقای افغانستانی  در شهر دیشموک  برگزار شد.

با تاسی از آیات و روایات زمینه ازدواج برای جوانان باید سهل در نظر گرفته شود ، چرا که  ازدواج آسان زمینه موفقیت در ادامه مسیر زندگی را برای جوانان مهیا می کند.

مصادف با عید غدیر خم روزی که پیامبر اکرم(ص) به فرمان خداوند متعال حضرت علی(ع) را جانشین و وصی خود برگزید و با این دستور، دین کامل گردید؛ به برکت این روز بزرگ و با برکت، دو جوان که یکی پسر سنی و اهل افغانستان و دختری شیعه و  ساکن دیشموک بوده؛ جشن آغاز زندگی مشترک خود را آسان برگزار کردند.

جوان 26 ساله‌ای به نام رضا ابراهیمی از کشور افغانستان و منطقه تخار” رستاق” دهات گنج” که قریب دو سال و دو ماه است که در کشور ایران به سر می‌برد و از طریق کارگری امرار معاش می‌کند، تصمیم گرفت تا با یک دختر از دیشموک توابع شهرستان کهگیلویه از استان کهگیلویه و بویراحمد ازدواج کرده و ادامه زندگی دهد.

نکته قابل توجه در این جشن عروسی؛ این است که  پسر سنی و اهل افغانستان قبل از جاری شدن صیغه عقد و ازدواج با این دختر، مذهب خود را  از سنی به شیعه تغییر داد.​

دختر دیشموکی هم از اینکه در این روز بزرگ روزی که پیامبر اکرم(ص) علی (ع)  را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد، جشن ازدواج خود را برگزار کرد؛ ابراز خرسندی کرده  است.

این بانوی دیشموکی گفت: از اینکه در این روز بزرگ توانستم یک فرد سنی را به مذهب شیعه دعوت کنم، بسیار خوشحالم به حدی که این خوشحالی، برای من وصف ناشدنی است

با وجود آن که برخی ها یک ماه قبل از برگزاری جشن روز عروسی خود؛ شروع به ساز و نقاره و ارگ می‌کنند و در برخی عروسی‌ها بر اثر چشم و هم چشمی، متحمل هزینه‌های گزاف و خرج و مخارج اضافی و بیهوده از جمله اجاره کردن گروه ارکستر و ساز و نقاره می‌شوند.

اما این زوج جوان بدون اینکه هزینه‌های اضافی کرده؛ در این روز مبارک با هم ازدواج  و علاوه بر اینکه این جشن ساده و بدون زرق و برق شکل گرفت، با این ازدواج یک فرد افغانستانی از سنی به شیعه تغییر مذهب داد.

حجت‌الاسلام سیدغلامحسن درسته روحانی مستقر در منطقه دیشموک که گواهی شهادت این فرد سنی از مذهب سنی به مذهب شیعه را در جمع قرائت کرد، گفت: خانواده‌ها باید با تاسی از آیات و روایات، زمینه ازدواج سهل و آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.

وی با بیان اینکه جوانان باید ازدواج آسان و به دور از تشریفات را برای آغاز زندگی مشترک خود انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: ازدواج در جامعه دینی و اسلامی از یک ارزش و جایگاه والایی برخوردار است که ما این توصیه را به همه جوانان داریم.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شهر دیشموک گفت: لزوم ضرورت ازدواج آسان اشاعه فرهنگ ازدواج آسان و ادامه دهنده راه ائمه اطهار و پیامبران است.

وی اذعان کرد: فراهم نمودند بستر ازدواج آسان از سنت‌های حسنه و مورد تاکید دین است و نحوه ازدواج و سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) بهترین الگو و مناسبترین ازدواج‌های برای خانواده‌های اسلامی است.

درسته گفت: امروز به برکت این روز خوب دو جوان که یکی سنی بوده و دو سال است که از افغانستان به ایران آمده امروز با ازدواج خود با یک دختر خانم ایرانی از سنی بودن به شیعه تغییر مذهب داد و ازدواج کرد.

وی اذعان کرد: انتظار از مردم جامعه امروزی این است که راه و روش پیامبران و ائمه اطهار خود را الگویی مناسب برای زندگی کردن قرار دهند و سعی کنند در ازدواج جوانان علاوه بر گره‌گشایی کار ازدواج را بر جوانان سهل کنند.

در پایان و بعد از پذیرفتن مذهب شیعه و رهایی از داماد افغانی؛ صیغه عقد جاری و این زوج جوان ، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.