چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 8:00

الون ماسک، جزئیات لباس فضایی خود را منتشر کرد +عکس

مجله بویرنیوز- الون ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس در صفحه اینستاگرام خود در رابطه با لباس فضایی این شرکت توضیحاتی منتشر کرد.

به نقل از انگجت، چند هفته پیش “الون ماسک”(Elon Musk) برای اولین بار از لباس فضایی “اسپیس‌ایکس”(SpaceX) رونمایی کرد و حال به تازگی عکس دیگری از این لباس در جلوی یک ماکت از کپسول فضایی دراگون منتشر کرده است.

این تصویر جزئیات بیشتری از این لباس فضانوردی را نشان می‌دهد و مهم‌ترین ویژگی آن کم‌حجم‌تر بودن این لباس نسبت به لباس‌های فضایی” سازمان فضایی آمریکا” (ناسا) و دیگر آژانس‌های فضایی است و به گفته ماسک، این لباس تاکنون تمام آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

براساس اعلام این کارآفرین آمریکایی، این لباس ضمن داشتن وزن کمتر از لباس‌های دیگر، انعطاف بیشتری داشته و چکمه‌های آن نیز سبک‌وزن‌تر از نمونه‌های دیگر هستند.

البته ذکر این نکته نیز مهم است که این‌لباس برای استفاده در محیط داخل کپسول‌های فضایی و محفظه‌های امن طراحی شده است و استفاده از آنها در محیط خلاء و سرد فضا برای انجام راهپیمایی مناسب نیست.

این بدان معنی است که لباس فضایی اسپیس ایکس تنها مناسب زمانی است که محیط داخل فضاپیما دچار افت فشار ناگهانی شده و در آن صورت از فضانورد محافظت می‌کند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=249925
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما