یکشنبه 19 شهریور 1396 - 9:31

واکنش خاکی صدیق به دلیل انصراف از وزارت علوم؛ نظر گزینه وزارت علوم درباره ضیا هاشمی

به گزارش بویرنیوز، دکتر خاکی صدیق گزینه روحانی برای وزارت علوم که قبل از معرفی کابینه استعفا داده بود در گفتگو با روزنامه آفتاب یزد به چالش های وزارت علوم، سید ضیا هاشمی و دلایل استعفای خود سخن گفت.

متن مصاحبه در ادامه می آید:

علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان چالش های موجود در وزارت علوم، سید ضیاء هاشمی را فردی خوش فکر، پرکار، با انگیزه و سلیم النفس برشمرد که او را گزینه مناسبی برای سرپرستی این وزارتخانه کرده است.
وی در ادامه در گفتگو با خبرنگار آفتاب یزد، اظهار داشت: سید ضیاء هاشمی به طور قطع گزینه مناسبی برای سرپرستی وزارت علوم است. ایشان معاون فرهنگی وزارت علوم در گذشته بوده و ما که در دانشگاه ها با ایشان کار می کردیم می توانیم بگوییم که وی خوش فکر، پرکار، با انگیزه و سلیم النفس است که این ویژگی ها ایشان را گزینه مناسبی برای سرپرستی وزارت علوم می کند.

سید ضیاء هاشمی در یک جمله انسان شریفی است.
وی که تنها نامزد وزارت علوم در دولت دوازدهم بود، با بیان چالش های موجود در این وزارتخانه، تصریح کرد: چالش های اصلی وزارت علوم بحث کیفیت است که مقداری در وزارت علوم مغفول مانده است، چالش دیگر بحث اخلاق در کل آموزش عالی است که به نظر می رسد باید به آن توجه ویژه ای شود.
خاکی صدیق، ادامه داد: همچنین بین المللی سازی آموزش عالی موضوعی است که مغفول مانده است. با توجه به پتانسیل های زیادی که ما داریم به نظر می رسد بین المللی سازی چالش عمده در این وزارتخانه است.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در پاسخ به این سوال که چرا انتخاب وزیر در این وزارتخانه در سال های اخیر با اما و اگر همراه بوده است، گفت: ان شاء الله به زودی وزیر علوم انتخاب می شود. وی درباره دلایل انصراف خود از تصدی گری در وزارت علوم، گفت: هر چه کمتر در این ارتباط صحبت کنیم که حاشیه ای ایجاد نشود و فرد مناسبی ان شاء الله انتخاب شود بهتر است.

عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در پاسخ به این سوال که اگر شما مشاور وزیر علوم دولت دوازدهم باشید، چه نکاتی را به وزیر خاطر نشان می کنید، گفت: بحث کیفیت در آموزش عالی و اخلاق حرفه ای و دانشگاهی نکاتی است که امیدواریم مورد توجه ویژه وزیر آتی قرار بگیرد.

لینک آفتاب یزد:

http://aftabeyazd.ir/83849-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85.html

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=249910
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما