یکشنبه 19 شهریور 1396 - 9:21

اعلام آمادگی وزارت ارتباطات برای توسعه کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد، حمایت قاطع از وزارت سید ضیا هاشمی/ تصویری

سید فرزاد نجات نیا در همایش هم اندیشی فرهیختگان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویر احمد ضمن قدردانی از وزیر ارتباطات به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، گفت: اگر امروز شاهد حضور دکتر دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فرهیختگان هستیم نتیجه توجه ویژه وزیر خلاق، جوان، نسل سومی و تربیت یافته انقلاب اسلامی است که دعوت یک سازمان مردم نهاد دانشجویی را با فرستادن یکی از مدیران خوشنام و ارشد خود لبیک گفته اند.

وی گفت: اگر امروز شاهد نه یکباره و دوباره، بلکه نشستهای چند باره و مستمر مجموعه فرهیختگان هستیم، بدون تعارف مرهون حمایتهای بی دریغ و جهت دهی حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بوده است.

دبیر سازمان‌ مردم نهاد فرهیختگان و دانشجویان در ادامه با اشاره به لزوم جوان گرایی و شایسته سالاری به صورت توأمان حضور مهندس محمد جواد آذری جهرمی در کابینه دوازدهم را نشانه مثبتی دانست و گفت: همین جا به عنوان عضو کوچک جامعه علمی کشور این انتخاب شایسته کابینه دوازدهم را به رئیس محترم دولت دست مریزاد می گویم و نسل جوان این انتخاب را نشانه توجه عملی دولت تدبیر و امید و نظام مقدس جمهوری اسلامی به خودشان می دانند.

نجات‌نیا با اشاره به اینکه راه برون رفت استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بستها را باید در همدلی و توجه به اقتصاد مقاومتی درون زا و دانش بنیان جستجو کرد،تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه قریب به ۷۰۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌کند و بعد از چندین دهه از قبل انقلاب تاکنون، تنها یک در هزار درآمد نفت به توسعه استانهای نفت خیر اختصاص یافت، و در چند سال اخیر با همت نمایندگان به ۲ درصد والانه ۳ درصد برای توسعه استان های نفت‌خیز منظور شده و این در حالی است که منابع ملی ما استخراج، خام فروشی و سوخت میرفت و می رود. و انجمن در فراهم‌ آوری نقشه راه به مثاله یک مشاور فعال تولید محتوا خواهد کرد.

وی محورهای همایش را متناسب با نیازها و اولویتهای منطقه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، کسب‌وکار و اشتغال جوانان در قالب چهار کارگروه نفت و گاز اقتصاد، مدیریت و گردشگری-کسب‌وکار در صنعت ict و فضای مجازی عنوان کرد: وگفت در پنجمین نشست هم‌اندیشی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران از سایت فرهیختگان استان رونمایی شد که این سایت فارغ از گرایشات و خط و ربطها، تنها بااهداف دانش بنیان، توسعه محور و پیشرفت استان فعالیت می‌کند.

مشاور رئیس و سرپرست سابق حوزه ریاست جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در ادامه خطاب به دکتر دوایی استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: با نگاه عدالت محورانه، این استان کوچک اما پر پتانسیل میتواند مثل استانهای برخوردار شهرک ict برای ایجاد شغل و…دیتا سنتر برای انباشت اطلاعات و… میتواند داشته باشد.

وی اذعان کرد: انجمن طرحهای مطالعاتی را شروع کرده و بعنوان مثال شاید تصمیم سازان استان در بخش دولتی نفت وگاز و پتروشیمی تا بخش خصوصی مربوطه، سطح‌بندی و دسته‌بندی دقیقی از منابع و نیروی انسانی نداشته باشند. لذا انجمن برای مشارکت در این بخش ها اعلام آمادگی می کند.

سید فرزاد نجات نیا خاطر نشان کرد: وقتی جناب دکتر سید ضیاء هاشمی به‌ عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری انتخاب شد، جامعه علمی کشور، مردم خطه جنوب و این استان دلاور خیر خوشحال و خرسند شدند و این یک فرصت استثنایی پیش روست که یکی از فرزندان استان برای اولین بار در جلسه هیات دولت حضور پیدا می‌کند و به یاری حضرت حق بعنوان وزیر معرفی، ‌و منشاء اثر خواهد بود.

در ادامه،رمعاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آماده تعامل و همکاری لازم با تمامی استان های کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه کسب و کار با رویکرد فناوری اطلاعات بوده و از نخبگان و فرهیختگان این استان نیز حمایت همه جانبه می کنیم.

دکتر امیرحسین دوایی معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه روز پنجشنبه در سومین همایش استانی فرهیختگان و دانشجویان در یاسوج با موضوع نقش نخبگان در توسعه کهگیلویه و بویراحمد، گفت : تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور باید بیش از پیش به دنبال کسب و کار با رویکرد فناوری اطلاعات باشند.


معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آماده تعامل و همکاری لازم با تمامی استان های کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه کسب و کار با رویکرد فناوری اطلاعات بوده و از نخبگان و فرهیختگان این استان نیز حمایت همه جانبه می کنیم.

وی افزود: فناوری اطلاعات به عنوان یک علم جدید و دارای سابقه محدود به خدمت کسب و کار، اقتصاد و اشتغال آمده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: یکی از هدف گذاری های کلان و اصلی نخبگان و فرهیختگان کشور باید تمرکز لازم بر مبحث مهم فناوری اطلاعات و افزایش دانش و تجربه خود در این زمینه باشد.

دوایی تصریح داشت: توسعه مطلوب فضای کسب و کار، اقتصاد و اشتغال از طریق فناوری اطلاعات مستلزم تلفیق علم، دانش و تجربه نخبگان و فرهیختگان با سرمایه های افراد متمکن و سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در کشور ، افزود : چنانچه مقوله مهم فناوری اطلاعات در کشور مورد توجه جدی تری قرار گیرد می تواند نقش بسزایی در توسعه و بهبود هر چه بیشتر فضای کسب و کار ایفا کرده و منجر به رشد اقتصادی شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات ، گفت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده تعامل و همکاری لازم با تمامی استان های کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه کسب و کار با رویکرد فناوری اطلاعات بوده و از نخبگان و فرهیختگان این استان نیز حمایت همه جانبه می کند.

گفتنی است در پایان این همایش به پاس توجه وزیر جوان ارتباطات “مهندس اذري جهرمي “به انجمن و فعالیت در مناطق محروم کارت عضویت افتخاری وزیر ارتباطات در انجمن هم اندیشی فرهیختگان به نیابت از ایشان معاون وزیر اهدا گردید و ۱۲ نفر از دانش آموزان پسر و دختر کهگیلویه و بویراحمدی دارنده رتبه های یک، ۲ و سه رقمی کنکور سراسری سال جاری در این همایش با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=249814
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما