شنبه 18 شهریور 1396 - 20:10

یادداشت متفاوت و خواندنی دکتر وکیلی به مناسبت عید غدیر

به گزارش بویرنیوز، دکتر محمدعلي وكيلي نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در یادداشتی به مناسبت عید غدیر نوشت:

امروز ابلاغ دین پیامبر اسلام به اتمام رسید و تکلیفِ او تکمیل شد. هرچند امروز روز جشن و عید است اما حجه‌الوداع پیامبر نیز هست. این آخرین گام‌های پیامبر در راه مکه است. تنها چندی پس از این بود که، پیامبر به بستر بیماری افتاد و با بستن چشمان مبارک، راهِ آسمان نیز بسته شد و صدای پرهای جبرئیل دیگر به گوش نرسید. در غدیرخم، محمدبن عبدلله (ص) سخن از “رفتن” گفت؛ و خدا می‌داند این لحظات چه سخت بر مسمانانش گذشت.


اما پیامبر اسلام برای روزهای سخت‌ترِ آینده فکرهایی داشت و این البته عجب نیست کسی که در آسمان آمدو شد دارد نگاهی هم به آینده‌ی زمینیان داشته باشد.

او در این حجِ آخرین، استراتژی روزهای فراق را اعلام کرد.

او با اشاره به علی‌بن‌ابیطالب، نشان داد که پس از خود، زمینیان راه آسمان را از که باید بپرسند. سعادت آسمانی و مصلحت زمینی البته همه در این اشارات واپسین لحاظ شده بود.
غدیرخم را با چشمی نمناک از وداعِ پیامبر خاتم جشن می‌گیریم و به خود می‌بالیم که در این روز، پیرِ طایفه‌ی ما مسلمانان، برای پس از خود مقتدایی برگزید که مایه‌ی فخر بشر است.

مقتدایی که زور داشت اما زور نگفت. مقتدایی که حقوق انسانی را در عصرِ توحش پاس می‌داشت. هم حقوق اسیر می‌دانست و هم حرمت اقلیت. داستان خلخالِ پای زنی که از اقلیتِ مذهبی ممالک اسلامی بود را همه شنیده‌ایم‌. شنیده‌ایم که چطور از ظلمی که بر آن زن یهودی رفته بود مانند مار گزیده به خود می‌پیچید. نه لافِ راهبی زد و نه هوسِ جایزه صلح نوبل داشت؛ اما صلح و حقوق بشر را به معنای واقعی پاس‌داشت. ما به این انتخاب پیامبرمان مفتخریم و البته از رحمت‌للعالمین جز این هم توقع نمی‌رفت چراکه “هر کسی بر طینت خود می‌تند”.
امروز ما در میانِ کودک‌کشانِ مدعیِ حقوق بشر به خود می‌بالیم که چنین مولایی داریم. اگر در این عصر که جهان بوی خون می‌دهد، ایران مروج صلح و آرمش است مدیون سنتِ علی است. سنتی که گاندی آن را عامل حیات اسلام دید. غدیرخمِ امسال بیش از هر سالِ دیگری، طعم هدایت می‌دهد. این عید را با قلبی اندوهناک از ظلمی که بر برادران مسلمانمان در میانمار می‌رود گرامی می‌داریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=249785
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. افتخارم لر بودنم گفت:

    درود بر جناب آقای دکتر وکیلی عزیز افتخار ایران اسلامی و قوم لر و افتخار استان و بویراحمد و همچنین افتخار طایفه ام اولاد علی مومن واقعا بهت افتخار میکنیم دکتر همیشه موفق و سربلند باشید انشاالله

دیدگاه شما