دوشنبه 13 شهریور 1396 - 8:52

فروشگاه «گوگل» به روی ایرانیان باز شد

مجله بویرنیوز- «گوگل پلی، درهای خود را به روی اپلیکیشن‌های پولی ایرانی باز کرد.»

به گزارش «ایران»، این خبری است که دیروز به نقل از سایت androidheadlines.com در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب گسترده‌ای داشت و شاید اهمیت آن بیشتر زمانی به چشم بیاید که اپل به بهانه تحریم‌های دولت امریکا علیه ایران، از دو هفته قبل مانع فعالیت اپلیکیشن‌های پولی و رایگان ایرانی در اپ استور شد.

با باز شدن درهای گوگل پلی، حالا دیگر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در ایران می‌توانند تولیدات خود را روی آن به فروش برسانند.

سایت androidheadlines.com خبر داده است که فروشگاه گوگل، نسخه کامل و به روز توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری خود را روی کشورهای ایران، ماکائو، چین، کوبا، میانمار و سودان باز کرده است. به این ترتیب از این به بعد می‌توان اپ‌های ایرانی را از این فروشگاه خرید. البته این سایت نوشته است که سیاست جدید گوگل هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما کاربران متوجه آن شده‌اند.

به هرحال عرضه اپلیکیشن‌های این کشورها روی گوگل پلی، فصلی نوین برای فعالان حوزه نرم‌افزار محسوب می‌شود. به عنوان مثال در حال حاضر در چین، کاربران قادر نیستند که پرداخت‌های درون نرم‌افزاری انجام دهند ولی گوگل مدت‌هاست که در انتظار فرصتی مناسب به سر می‌برد تا در بازاری بزرگ همچون چین که تعداد زیادی کاربر آنلاین در آن حضور دارند، فعالیت داشته باشد که به نظر می‌رسد این خواسته در حال تحقق است. همچنین در برخی دیگر از کشور‌ها همچون ایران پیش از این، امکان دسترسی به این نرم افزار وجود داشت اما کاربران نمی‌توانستند پرداخت درون نرم‌افزاری را انجام دهند که به نظر می‌رسد این مشکل در حال حل شدن است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=249250
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما