یکشنبه 5 شهریور 1396 - 0:33

تمجید ویژه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از عملکرد سازمان بهزیستی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: واگذاری مدیریت مراکز نگهداری و درمان اعتیاد به بهزیستی با هدف خدمات رسانی بهتر به معتادان انجام می شود.


به گزارش بویرنیوز، عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت،  با ارزیابی مثبت واگذاری مدیریت مراکز نگهداری و درمان اعتیاد و کاهش آسیب ها به بهزیستی با بیان اینکه این اقدام باید پیش تر از این انجام می شد، گفت: این اقدام با هدف خدمات رسانی بهتر به معتادان انجام می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عملکرد سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به معتادان بسیار مناسب است، افزود: کمپ های ماده 16 به منظور نگهداری وخدمات دهی به معتادان متجاهر راه اندازی و بر این اساس بازتوانی معتادان براساس اصولی علمی انجام شده و برگرداندن آنها به جامعه امکان پذیر خواهد شد.

وی یادآور شد: در واقع سازمان بهزیستی نسبت به ستاد مبارزه با مواد مخدر به دلیل دارا بودن کارکنان متخصص و مراکز بیشتر در جهت درمان معتادان موفقیت بیشتری داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان آینکه آمار دقیقی از تعداد معتادان در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در این رابطه آمارهای متفاوتی وجود دارد به گونه ای برخی تعداد معتادان را یک میلیون و 250هزار برخی یک میلیون 325 هزار و برخی دیگر یک میلیون و 800 هزار می دانند.

عزیزی با تاکید بر اینکه مدیریت واحدی در حوزه اعتیاد وجود ندارد، گفت: البته مطمئن ترین آمار، آمارهای ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تشدید نظارت ها بر عملکرد مراکز نگهداری و ترک اعتیاد باید تشدید شود، ادامه داد: طبق آمارهای سازمان ملل درگذشته موفقیت درمان معتادان بین 3 الی 5 درصد بود، یعنی در واقع بیش از 95 درصد درمان به شکست منجر می شد البته با امکاناتی که در حال حاضر در مراکز ترک اعتیاد وجود دارد موفقیت درمان معتادان 20 الی 40 درصد است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=248183
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما