جمعه 3 شهریور 1396 - 22:52

بیماری‌های غیرواگیر در کمین طرفداران فست فود

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: غذای آماده و فست فود عامل مهمی در بروز سرطان و بیماری‌های غیر واگیر محسوب می‌شود.

سرطان زا بودن فست فود ها در دراز مدتبه گزارش بویرنیوز  محمدحسینعزیزیرئیسانجمن صنایع غذایی ایران در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: فرآوردههای گوشتیبه دلیل وجود مواد نگهدارنده میتوانندباعث بالا رفتن چربیو کلسترولبد خون شود.

وی بیان کرد: مصرف فرآوردههای گوشتیو  به ویژه همبرگر‌ به دلیل مواد نگهدارنده موجود  در دراز مدت میتواند باعث بروز سرطان در افراد شود اما این مسئله به طور قطع به پزشکان ثابت نشده است  ولی نکته قابل توجه این است که  مصرف همبرگر و فست فود سبب چاقی و اضافه وزن می شود و  چربی ناشی از آن باعث گرفتگی عروق و شریان های اصلی خون می شود که کار خون رسانی را با اختلال روبه رو می کند.

رئیسانجمن صنایع غذایی ایران عنوان کرد: به طور کلی فستفود و موادغذاییمانند همبرگراز چربیبالایی برخوردارندو میتواند سطح کلسترولخوب خون را  کاهش داده و مشکلات متعددی مانند بیماریهای قلبی و عروقی را در افراد ایجاد کند .

وی اظهار کرد: استفاده از اسانس و رنگ غیر مجاز در فست فود ها ممکن است خطر اپتلا به انواع بیماری های غیر واگیر را زیاد می کند و در دراز مدت ممکن است به یکی از  فاکتورهای خطر تبدیل شود.

عزیزی گفت:  مردم باید به جای مصرف فست فود ها و غذای آماده سراغ مواد مغذی و میوه جات بروند تا سلامتی بدن و کارکرد اعضا از بین نرود.

رئیسانجمن صنایع غذایی ایران تأکید کرد: چربی ترانسدر روغنهای نباتیبیشتر بوده و باعث ایجاد بیماریهای قلبی و عروقیمیشود و چربیهای اشباع نیز باعث بالا رفتن کلسترولخون بدن میشود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=247862
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما