چهارشنبه 1 شهریور 1396 - 22:22

پیشنهاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بحث انتخاب وزیر علوم/واکنش خادمی به خبر بویرنیوز در خصوص بیکاری در استان!(+عکس)

گروه سیاسی- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است ضیا هاشمی به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شود.

به گزارش بویرنیوز سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون تشریح برنامه های هفته دولت در استان  اظهار داشت: نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند تعداشان کم است اما از نظر اثر گذاری به ویژه در انتخاب وزرا نقش قابل ملاحظه ای ایفا کردند.

موسی خادمی تصریح کرد: امیدواریم اتفاق خوبی که رخ داد در خصوص انتصاب ضیا هاشمی به عنوان سرپرست وزارت علوم در ادامه با معرفی وی به عنوان وزیر علوم به مجلس، طلسم تاریخی عدم حضور کهگیلویه و بویراحمدی ها در مسند وزرات در این دوره شکسته شود.

وی گفت: سال 92 که آمدیم تا دهه فجر سفر مسئولان کشوری را به استان نداشتیم، اما الان میبینیم در همین دو هفته 3 مقام بلند مرتبه کشوری به استان سفر می کنند که این نشان از ارتقاء جایگاه و اهمیت استان در کشور دارد، هرچند معتقدیم تا نقطه آرمانی فاصله هست و تلاش ها باید بیشتر شود.

خادمی در واکنش به ارائه نرخ بیکاری (خبر بویرنیوز) هم اینطور گفت: الان حدود 28 هزار بیکار داریم که برای استان کوچکی مثل کهگیلویه و بویراحمد کم نیست اما طبق گزارش های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کاهش داشته و این کاهش بیش از سایر استان ها بوده هرچند میگویم بیکار در استان زیاد داریم.

استاندار ادامه داد:  در هفته دولت یک هزار و ۱۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار۳۲۷ میلیارد تومان در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود که از این میزان پروژه ۲۴۱ میلیارد تومان افتتاحی و ۸۵ میلیارد تومان کلنگ زنی است.

خادمی گفت: ۱۱۶۰ پروژه در استان به بهره برداری می رسد  و یا کلنگ زنی  می شود.

وی افزود: از این تعداد پروژه ۲۴۸پروژه عمرانی و ۹۱۲ پروژه اقتصادی است.

استاندار عنوان کرد: از مجموع ۲۴۸پروژه عمرانی، ۲۲۵ پروژه افتتاحی و ۲۳ پروژه کلنگ زنی است و میزان اعتبار ۲۲۵ پروژه افتتاحی عمرانی  ۱۶۹ میلیارد تومان و اعتبار ۲۵ پروژه کلنگ زنی ۸۵ میلیارد تومان است.

خادمی گفت: پروژه های اقتصادی افتتاحی ۲۱۷۷ شغل را ایجاد می کند.

خادمی تصریح کرد: در هفته دولت امسال، برنامه های فرهنگی، افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها و سفر نمایندگان دولت به استان را خواهیم داشت.

خادمی بیان کرد: در هفته دولت احتمالا سه عضو از هیات دولت به استان سفر خواهند کرد.

استاندار گفت: مشکلات وجود دارد، اما عملکرد دولت مناسب است و کارهای خوبی در استان انجام شده است.

خادمی با اشاره به شروع کار  شوراها و اختلافاتی که در برخی شوراهای استان مشاهد شد، اظهار داشت: امید است شوراها با انتخاب خوب درحوزه شهردارها به توسعه مدیریت شهری کمک مناسبی کنند و با دوری از اختلاف غیر سازنده زمینه توسعه شهری را فراهم آورند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=247754
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما