چهارشنبه 1 شهریور 1396 - 11:40

42 درصد زندانیان کهگیلویه و بویراحمد معتادند/ افزایش 2 برابری بیماری‌های رفتاری در یاسوج

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار زندانیان این استان، 42 درصد آنان را معتاد به انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی دانست.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایلنا از یاسوج،” ظفر پریسای”در  شورای مشارکت زنان خیر سلامت در مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه آمارهای کنونی از وضعیت زندگی زندانیان معتاد در این استان نگران کننده‌تر از آن هست که فکر می‌کنیم.

وی با بیان مشکلات کنونی خانواده‌های زندانیان معتاد در کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: همسران و فرزندان زندانیان معتاد در این استان در معرض خطرات فراوان اجتماعی قرار دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرایط خانواده‌های زندانیان معتاد در این استان یک شرایط سردرگمی بوده و متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی امروز، نگرانی‌ها از زندگی این خانواده‌ها در حوزه بهداشت و سلامت دوچندان‌تر شده‌است.

پریسای در بخشی دیگر از سخنان خود از رشد بیماری‌های رفتاری در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار نگرانی کرد.

وی گفت: متاسفانه در چندساله اخیر شاهد رشد بیماری‌های رفتاری در کهگیلویه و بویراحمد بوده که البته در برخی شهرستان‌های استان شدت داشته و در برخی دیگر کمتر است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، بااشاره به برخی آمارهایی که امکان انتشار آنان در این ارتباط وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یاسوج مرکز استان نسبت به سایر شهرها رشد 2 برابری در بخش بیماری های رفتاری دارد.

پریسای پیش‌تر ، فقر ، بیکاری ، پایبند نبودن به مسائل اخلاقی، طلاق و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی را از مهم‌ترین دلایل روند روبه افزایش  بیماری‌های رفتاری در کشور و کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرده بود./

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=247667
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما