چهارشنبه 1 شهریور 1396 - 8:34

تصاویر خورشید‌گرفتگی از قاب دوربین فضانوردان

بویرنیوز- روز دوشنبه میلیون‌ها نفر شاهد خورشیدگرفتگی بودند، اما تنها شش نفر از فضا ابن پدیده نادر و زیبا را تماشا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خورشیدگرفتگی روز گذشته پدیده نادری بود زیرا کسوف با این شکل چهار دهه پیش در آمریکا اتفاق افتاده بود و میلیون‌ها نفر در سراسر ایالات متحده شاهد این خورشیدگرفتگی یا کسوف از زمین بودند، اما تنها شش نفر از ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی شاهد پدیده خورشیدگرفتگی از فضا بودند.

ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی 400کیلومتر بالاتر از سطح زمین و در فضا این کسوف را از منظر دیگری رصد کردند، رندی برسنیک (Randy Bresnik)، جک فیشر (Jack Fischer) و پگی ویتسون (Peggy Whitson)، پائول نسپولی (Paolo Nespoli)، فیودر یورچیخین (Fyodor Yurchikhin) و سرگئی ریازانسکی (Sergey Ryazanskiy) ۶ فضانوردی بودند که پدیده کسوف از فضا را تماشاگر بودند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی با سرعت 27 هزار کیلومتر بر ساعت، هر 90 دقیقه یک‌بار دور زمین می‌چرخد و به همین دلیل هنگام خورشیدگرفتگی در آمریکا ایستگاه فضایی سه بار از مقابل سایه ماه بر روی زمین عبور کرد و فضانوردان این لحظات زیبا را با دوربین های خود شکار کردند.

همچنین ماهواره و هواپیمای ناسا تصاویر دیگری از سایه ماه بر روی زمین را در خورشیدگرفتگی آمریکا که تلسکوپ ها آن را شکار کرده اند منتشر کرده است که در ادامه آنها را می بینید.

IDL TIFF file

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=247550
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما