سه شنبه 31 مرداد 1396 - 20:01

اقدام خلاف قانون وزارت علوم در دوره دکتر فرهادی علیه دانشگاه پیام نور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور بدون طی شدن مراحل قانونی اصلاح و به دانشگاه ابلاغ شده باشد، خلاف قانون است.

به گزارش بویرنیوز، اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت  در واکنش به اظهارات معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اینکه اساسنامه دانشگاه پیام‌نور دو ماه پیش اصلاح و به این دانشگاه ابلاغ شده است، گفت: اگر قرار باشد تغییراتی در اساسنامه دانشگاه پیام نور ایجاد شود، این موضوع باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و بررسی شود.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مذکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح و با مخالفت مواجه شد، اظهار کرد: موضوع مذکور از نظر نمایندگان کمیسیون منتفی بوده و روند امور متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر قانونی نمی‌توان تغییراتی در اساسنامه دانشگاه پیام نور ایجاد شود مگر اینکه روند قانونی طی شود، ادامه داد: اگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصرار به تحقق این مهم دارد باید مجددا مطلب از طریق مراحل قانونی مطرح و بررسی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون تعدادی از درخواست بررسی ماده (236) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ارجاعی در خصوص انجام تغییرات در اساسنامه دانشگاه پیام نور را ارائه کرده‌اند لذا با توجه به اینکه سرپرست وزارتخانه دارای اختیارات کافی نیست، منتظر هستیم تا وزیر آینده علوم، تحقیقات و فناوری مشخص شود تا این امر بررسی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر اساسنامه بدون مراحل ذکر شده اصلاح و به دانشگاه ابلاغ شده باشد خلاف قانونی است./

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=247525
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما