دوشنبه 14 اسفند 1391 - 16:17
با توجه به ردپای برخی مسئولان دولت؛

چرا آقای معاون اول بیخیال مفاسد اقتصادی شد؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

آیا با توجه به اینکه ردپای برخی مسئولان دولت در پرونده های فساد دیده می شود، تعطیل کردن این جلسات شائبه هراس قوه مجریه از پیگیری پرونده های مفسدان را ایجاد نمی کند؟

به گزارش بویرنیوز به نقل از “صراط”- بر کسی پوشیده نیست که یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با فساد، برخورد قاطع و عبرت آموز با مفسدان است و در همین راستا بود که سالها قبل رهبر معظم انقلاب در فرمانی 8 ماده ای موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند تا بلکه آقایان مسئول عنایت بیشتری در این زمینه داشته باشند اما…

فلذا شاهد بودیم طی هفته های اخیر معظم له بغض های در سینه را از کم کاری مسئولان مربوطه در بحث فساد اقتصادی ابراز کردند و صراحتا فرمودند: “چند سال قبل درباره مبارزه با فساد اقتصادی، نامه ای به رؤسای قوا نوشتم مکرر می گویند فساد اقتصادی اما این کار به زبان گفتن تمام نمی شود بلکه نیازمند مبارزه عملی است، در عمل چه کار شد؟ در عمل چه کار کردید؟ این مسائل انسان را متأثر می کند.
بعد از فرمایشات رهبری بود که افکار عمومی و رسانه ها ذره بینشان را در بین مسئولان ذیربط به موضوع برخورد با زالوهای اقتصاد بردند تا سره از ناسره مشخص شود و هر آنکس که در این مسیر کم کاری می کند رسوا گردد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با فساد اقتصادی اخیر اعلام کرده است با توجه به ایکه دیبرخانه این ستاد در دست دولت است، مسئولان قوه مجریه باید برگزاری نشست های این ستاد اهتمام بورزند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه هایش خطاب به معاون اول رئیس جمهور در این باره گفت: ” در یک دیدار به ایشان گلایه کردم که چرا جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار نمی‌شود، ایشان هم گلایه‌هایی داشتند. آقای رحیمی گفتند که بعضی قوا یا مسئولان که باید نمایندگانی برای عضویت در ستاد معرفی کنند یا از این کار امتناع کرده‌اند و یا افرادی  را می‌فرستند که اطلاعاتی درباره مبارزه با مفاسد ندارند و این موضوع جلسات را با مشکل مواجه می‌کند .

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید داشت:‌ “نزدیک به چهار ماه است که جلسات این ستاد تشکیل نشده است و آقای رحیمی تاخیر در تشکیل این جلسات را به همین دلیل برشمردند”.
عزت ا.. یوسفیان ملا گفت:‌ “آقای رحیمی گفت من مقصر نیستم. گفتم دبیرخانه در محل معاونت شماست و شما باید دعوتنامه بفرستید و جلسه تشکیل دهید. اگر گمان می‌کنید مشکلی هست دبیرخانه را به قوه دیگری منتقل کنیم. ایشان گفت دو مشکل اساسی داریم؛ اول اینکه برخی حضور پیدا نمی‌کنند برخی هم دانش کافی ندارند”.

اما توجیهات مضحک معاون اول پاکدامن دولت برای برگزار نکردن نشست های ستاد مبارزه با فساد اقتصادی؛ بخوبی ریشه گلایه های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر کم کاری عده ای در بحث مبارزه با فساد را روشن کرد.
ولی با توجه به محکماتی! که معاون آقای احمدی نژاد برای دنبال نکردن برخورد با مفسدان اعلام داشته اند قابل توجه خواهد بود که ایشان به چندین سوال بصورت صریح پاسخ دهند.
ابتدا باید مشخص شود طبق قانون دولت در جایگاهی قرار دارد که بخواهد پیرامون احراز یا عدم احراز صلاحیت و تخصص نمایندگان قوای مقننه و قضائیه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصمیم گیری کند یا خیر؟
نکته بعد این است که با توجه به اینکه دبیرخانه این ستاد در قوه مجریه قرار دارد، آیا بهتر نبود بجای تعطیل کردن نشست ها، موضوع عدم تخصص نمایندگان قوای دیگر را به مسئولان مربوطه گوشزد می کردید؟
آیا با توجه به اینکه ردپای برخی مسئولان دولت در پرونده های فساد دیده می شود، تعطیل کردن این جلسات شائبه هراس قوه مجریه از پیگیری پرونده های مفسدان را ایجاد نمی کند؟
و نکته دیگری که در صحبت های معاون اول خدوم و پاکدامن آقای احمدی نژاد دیده می شود تاکید ایشان بر موضوع لزوم تخصص گرایی است که بسیار کلام امیدوار کننده و زیبایی بود.
اما با توجه به همین نظریه تخصص گرایی؛ برای نمونه چرا دولت وزارت خارجه که بعنوان یکی از کلیدی ترین وزارتخانه ها محسوب می شود، را بدست جناب آقای صالحی با تحصیلات نامربوط (مهندسی هسته ای)  داده اند که البته از این دست مسئولیت های نا مرتبط با تخصص در بدنه دولت کم نیست .
فلذا با نظر به گلایه های صریح رهبری انقلاب نسبت به کم کاری مسئولان در مبارزه با فساد اقتصادی، شایسته بود معاون اول آقای احمدی نژاد بجای اینگونه توجیهات مفتضحانه، ضمن عذرخواهی از رهبری و ملت تمام تلاشش را برای مبارزه با فساد می گذاشت، نه تئوری تراشی برای مبارزه نکردن با فساد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=24684
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما