شنبه 28 مرداد 1396 - 20:26

رعد و برق آتش را به جان جنگل‌های کوه خامی باشت انداخت

شعله‌های آتش از دیروز تاکنون در جنگل‌های کوه خامی شهرستان باشت شعله‌ور بوده و درختان بلوط همچنان ایستاده می‌میرند.

به گزارش بویرنیوز ؛    دیروز جمعه 27 مردادماه به دلیل رعد و برق جنگل‌های کوه خامی شهرستان باشت طعمه حریق شده و بعد از ساعت‌ها و با وجود تلاش بی‌وقفه جنگل‌بانان و محیط‌بانان کهگیلویه و بویراحمدی همچنان در آتش می‌سوزد.

جنگل‌های بلوط این خطه از زاگرس این روزها حال و روز خوشی ندارند و هر روز از گوشه و کنار کهگیلویه و بویراحمد صدای ناله بی‌فریاد درختان نازنین و زیبا بلوط به گوش می‌رسد صدای که هرگز به گوش مسئولان ستاد مدیریت بحران کشور نرسیده است و شاید هم نمی‌خواهند بشنوند.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن 20 درصد جنگل‌های زاگرس بعد از استان‌های شمالی کشور بیشترین پوشش جنگلی را در بین سایر استان‌ها دارد میراث گران‌بهای که به صورت امانت گرفته و باید صحیح و سالم به آیندگان تحویل دهد.

اما با ادامه روند تخریب چند سال اخیر جنگل‌های استان به دلیل بیماری، آتش‌سوزی و زمین‌خواری بعید می‌دانم آیندگان حتی چیزی از جنگل بدانند زیرا در برخی مناطق شاهد رفتن به سمت بیابانی شدن هستیم.

خاموشی جنگل نیازمند بالگرد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوه خامی که بین شهرستان‌های باشت و گچساران قرار دارد از طرف شهر باشت که به دلیل رعد و برق دیروز جمعه دچار آتش سوزی شد همچنان در آتش می‌سوزد.

عزت‌الله بهشتی در یاسوج اظهار داشت: با تلاش‌های مجموعه کارکنان منابع طبیعی و محیط زیست و کمک برخی از مردم اما همچنان آتش مهار نشده و درختان در آتش می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخشی اعظمی از آتش‌سوزی در حوزه محیط زیست است افزود: به دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن نیازمند بالگرد امدادی هستیم و در غیر این صورت باید شاهد خاکستر شدن درختان بلوط باشیم.

بهشتی با تاکید بر اینکه برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های استان نیازمند بالگرد هستیم، ادامه داد: انتظار می‌رود ستاد بحران کشور نسبت به اختصاص یک فروند بالگرد امدادی به این استان همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی و دوست‌داران طبیعت برای مهار آتش‌سوزی‌ جنگل‌های کوه خامی باشت نهایت همکاری را با پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داشته باشند.به نقل ازباشگاه خبرنگاران

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=246723
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما