شنبه 28 مرداد 1396 - 18:31

هواوی چین کارمندان هندی خود در ایران را اخراج کرد

بویرنیوز- تنش بین چین و هند موجب شد یک شرکت بزرگ چینی در زمینه تولید دستگاه‌های الکترونیکی کارمندان هندی خود را در ایران اخراج کند.

به گزارش فارس، تنش بین چین و هند بابت فلات «دوکلم» در هیمالیا موجب شده است که شرکت هواوی، یکی از پانصد شرکت مهم جهان که کالاهای الکترونیکی تولید می‌کند کارمندان هندی خود را از دفاترش در تهران اخراج کند.

به نوشته «آی بی تایمز» این فعل و انفعال در حالی صورت می‌پذیرد که چین و هند بابت منطقه دوکلم تنش دارند و ظاهرا این اختلاف در اخراج چندین کارمند هندی نقش مهمی ایفا کرده است.

شرکت هووای درباره اخراج کارمندان هندی خود در ایران هیچ واکنشی نشان نداده است.

این جریان از زمانی مشخص شد که یک کارمند هندی شاغل در دفتر شرکت هواوی در ایران در روز جشن های استقلال هند در 15 اوت در پیامی توئیتری خطاب به دفتر نخست وزیری هند اعلام کرد که هواوی کارمندان خود با ملیت هندی را از ایران اخراج کرده است.

این فرد با هویت «روهیت» مدعی شد که این اقدام ارتباطی با امور تجاری نداشته و دلیل آن بحران کنونی بابت منطقه دوکلم بوده است.

یک هندی دیگر به نام «ویکرانت سینگ» نیز با پیامی مشابه گفت که به همه کارمندان شاغل در دفاتر هووای در ایران به طور شفاهی اطلاع داده شده ظرف یک روز آنجا را ترک کنند.

برخی منابع پاکستانی این اقدام را به سرقت فن آوری هند از شرکت هواوی ربط دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=246679
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما