شنبه 28 مرداد 1396 - 10:54

مرز تماشایی اقیانوس با کویر در صحرای نامیب +عکس

بویرنیوز- صحرای نامیب یا بیابان نامیب یک بیابان ساحلی در جنوب آفریقا است که اسم آن نامیب از ریشهٔ ناما به معنی پهناور گرفته شده است . صحرای نامیب یکی از مکان های شگفت‌ انگیزیست زمین است که در آن می توان شاهد ملاقات تماشایی اقیانوس سیرآب با کویر تشنه بود .

صحرای نامیب جنوبی محل قرارگیری تعدادی از بلندترین و دیدنی‌ترین تپه‌‌های شنی جهان است، تپه‌هایی از رنگ‌های صورتی گرفته تا نارنجی روشن. این تپه‌ها دقیقاً تا لبه‌ی اقیانوس اطلس ادامه دارند. تلاقی آب‌های سرد با تپه‌های شنی صحرای نامیب یکی از عجیب‌ترین مناظری است که می‌توانید ببینید.

صحرای نامیب و به عبارتی بیابان نامیب محدوده‌ ای به وسعت ۸۰٬۹۵۰ کیلومتر مربع را اشغال کرده است و البته این بیابان از شمال به رود یوساب و در جنوب به شهر لودریتز محدود می‌شود؛ و همین‌طور از غرب و شرق به تربیت به اقیانوس اطلس و دیوارهٔ نامیب محدود می‌شود و از شمال تا جنوب آن نیز حدود ۱۶۰۰ کیلومتر طول دارد و عرض آن در جاهای مختلف از ۵۰ تا ۱۶۰ کیلومتر متفاوت است.

با اینکه که ساحل صحرای نامیب هزاران کیلومتر ادامه دارد، اما بهترین مکان برای دیدن این تپه‌های شنی سواکپموند Swakopmund است. این محل که در نامیبیا به سواکپ مشهور است، بزرگترین شهر ساحلی کشور و مقصد تعطیلات محبوبی برای نامیبیایی‌هاست. آلمانی‌های شهر نیز در ساختمان‌های قدیمی زیبایی که مربوط به دوران استعمار آلمان می‌شوند، قابل تشخیصند و تضاد شدیدتری در این شهر کویری ایجاد کرده‌اند.

جالب است بدانید که پارک ملی نامیب قسمت بزرگی از صحرای نامیب را دربرمی گیرد. هر چند اکثر مناطق آن به سختی قابلیت دسترسی دارند ولی چندین منطقهٔ توریستی را در خود جای داده است. از مهم‌ترین این جاذبه‌ها، ناحیهٔ مشهور سُسوسولی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=246613
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما