شنبه 28 مرداد 1396 - 10:20

مظنون اصلی حمله بارسلون کشته شده است

بویرنیوز- پلیس اسپانیا از کشته شدن موسی الکبیر، مظنون اصلی حمله مرگبار بارسلون در شهر کمبریلز خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ساعاتی پس از حمله مرگبار بارسلون، نیروهای پلیس اسپانیا به سوی سرنشین یک خودرو که به عابران پیاده در شهر کمبریلز حمله کرد آتش گشودند و پنج نفر را کشتند. شهر کمبریلز در ۱۲۰ کیلومتری بارسلون واقع شده است.

اکنون روزنامه‌های اسپانیایی به نقل از پلیس اعلام کرده اند که «موسی الکبیر» مظنون اصلی است که در شهر کمبریلز کشته شده است.

«چوزپه لوئیس تراپیرو» رئیس پلیس منطقه کاتالونیا، پیشتر در روز جمعه گفته بود، ممکن است مظنون و عامل اصلی حمله بارسلون در بین کشته شدگان کمبریلز باشد، اما نمی‌تواند این موضوع را تایید کند.

یک مقام پلیس اسپانیا می‌گوید، پنج نفری که در شهر کمبریلز به عابران حمله کردند در خودروی خود چاقو و قمه داشتند و چیزی شبیه به کمربندهای انفجاری به خود بسته بودند که واقعی نبودند.

در حمله خودرو به عابران در شهر کمبریلز یک زن کشته شد و چند نفر دیگر زخمی شدند. همچنین گفته می‌شود یک مامور پلیس نیز در این حادثه زخمی شده است.

رییس پلیس منطقه کاتالونیا می‌گوید، هم اینک تحقیقات بر روی انفجار در یک خانه شهر الکانار، در جنوب غربی بارسلون در روز چهارشنبه متمرکز است.

پلیس معتقد است مهاجمان در این خانه در حال تهیه مواد منفجره برای حمله بودند، اما انفجار روز چهارشنبه باعث شد مهاجمان برنامه خود را تغییر بدهند و به دلیل از دست دادن مهمات خود به حملات کوچکتری دست بزنند.

پلیس تاکنون چهار نفر را در ارتباط با کشتار بارسلون و کمبریلز دستگیر کرده است. سه نفر از بازداشت شدگان مراکشی هستند و یک نفر دیگر شهروند اسپانیا و ازمنطقه ملیله است. این منطقه بخشی از خاک اسپانیا محسوب می شود، اما در شمال مراکش واقع شده است.

یک مقام قضایی هم گفته است، حکم بازداشت چهار مظنون مرتبط با حملات روز پنجشنبه در بارسلون و کمبریلز صادر شده است.

حمله روز پنج‌شنبه در بارسلون، مرگبارترین حمله در اسپانیا پس از حادثه سال ۲۰۰۴ در مادرید است؛ حادثه‌ای که در آن شبه‌نظامیان اسلام‌گرا با بمب‌گذاری در سه ایستگاه قطار شهری مادرید ۱۹۱ تن را کشته و بیش از ۱۸۰۰ تن را مجروح کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=246573
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما