شنبه 28 مرداد 1396 - 9:28

سرگذشت نامه های مردم کهگیلویه و بویراحمد به رئیس جمهور از زبان استاندار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نامه‌های مردمی به رئیس جمهور در این استان رسیدگی و پاسخ داده می‌شوند.
به گزارش بویرنیوز، سید موسی خادمی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هیئت دولت و رئیس جمهوری 25 و 25 مردادماه سال گذشته با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و تدابیر اندیشیده شده مسیر توسعه در این استان راهموار کرد.

وی با اشاره به جمع آوری 103 هزار  و 940 نامه در سفر رئیس جمهوری به استان عنوان کرد: از این تعداد 103 هزار مورد درخواست شخصی و 615 مورد شکایت بوده  و  همچنین 50 هزار مورد از این نامه‌ها درخواست مساعدت مالی است.

خادمی ادامه داد: در این راستا 17 هزار نفر به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده که از این تعداد تسهیلات 15 هزار نفر در دست اقدام بوده و تاکنون این صندوق 90 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب نامه‌های ریاست جمهوری پرداخت کرده است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد برای 76 نفر از متقاضیان معادل 260 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرد، افزود:
بانک‌ها نیز  160 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان نامه‌های ریاست جمهوری پرداخت کردند.

خادمی تصریح کرد: در سفر هیئت دولت و رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد 46 مصوبه در 5 محور شامل توجه و شناخت مسئولان کشوری از استان، مشخص شدن محورهای توسعه ، اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی از محل منابع عمومی، اجرای طرح‌های اقتصادی عمرانی و جواب دهی به درخواست‌های مردمی برای کمک به توسعه بیش از پیش استان مصوب شد.

وی اعتبار اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی از محل منابع عمومی را در این سفر را 9 هزار و 720 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:  براساس برنامه ریزی‌ها این میزان اعتبار می‌بایست در سال‌های 95 و 96 به استان اختصاص ‌یابد.

خادمی گفت: میزان اعتبارات مصوب در سفر هیئت دولت 9 هزار و 720 میلیارد ریال بوده که برای سال 95 بر اساس مصوبه 5 هزار و 950 میلیارد ریال و برای 96 نیز 3 هزار و 770 میلیارد ریال تعیین شد و تاکنون درصد زیادی از اعتبارات مصوب برای سال 95 در اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای سال 96 نیز سه هزار و 770 میلیارد ریال در نظر گرفته شد که این میزان اعتبار در بودجه امسال استان مصوب شده و اعتبار مصوب سفر هیئت دولت در سال 95 در پروژه‌های مختلفی ازجمله توسعه آبیاری نوین، توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار و اجرای پروژه‌های راهداری هزینه شده است.

خادمی بیان کرد: در سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان در قالب تفاهم‌نامه مبلغ یک هزار و 400 میلیارد ریال برای کمک‌های فنی و اعتباری برای کاهش سود تسهیلات بانکی متقاضیان اجرای طرح‌های اقتصادی مصوب شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=246552
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشجو گفت:

    همش دروغ و پارتي بازيه
    من نامه دادم وقتي رفتم صندوق تا همش پارتي بازيه
    و گفت بودجه نداريم

دیدگاه شما