شنبه 28 مرداد 1396 - 9:15

(تصاویر) آموزش آشپزی دو دختر ایرانی به گردشگران

بویرنیوز-  “شیرین طحانان” و “متین لشکری” دو بانوی خوش فکر و خوش ذوق ایرانی هستند که ایده “تور آشپزی”در تهران را راه اندازی کردند.

به گزارش فرادید، شیرین طحانان تقریبا 5 سال است که کار آشپزی و شیرینی پزی را انجام می دهد او سه سال قبل زمانیکه درحال راه اندازی آشپزخانه و کلاس آشپزی خود بود با متین لشکری آشنا می شود و ایده راه اندازی تور آشپزی برای گردشگران خارجی با همکاری این دو جوان مبتکر شکل می گیرد. این دو قبل از اجرا و برای پردازش این طرح وقت زیادی صرف مطالعه، مشاوره، برنامه ریزی و انتخاب غذاها می کنند.

در تور آشپزی که در “آموزشگاه پخت و پز شیرین”انجام می گیرد، گردشگران یک نیم‌روز را همراه این دو هنرمند سپری می‌کنند؛ در این تور آداب و رسوم مربوط به غذا، از نحوه خرید و فروش مواد غذایی تا آماده‌سازی و پخت آن و فرایند سفره پهن کردن و چیدمان آن و هرچه به فرهنگ غذایی مربوط می شود برنامه ریزی شده است.

بر اساس برنامه این تور آشپزی توریست‌ها حوالی ساعت هشت صبح به همراه متین برای خرید مواد لازم پخت و پز به بازار تجریش می روند. انواع ترشیجات و دسر‌های خانگی ایرانی، ادویه‌جات، خشکبار، سبزی‌ها و میو‌ه ها در این مرحله معرفی می‌شوند. در مرحله بعد با توجه به منوی انتخابی، شیرین آموزش آشپزی را شروع می‌کند و توریست‌ها مرحله به مرحله به صورت عملی و انفرادی پخت و درست کردن همه آیتم‌ها را تجربه می‌کنند. در مرحله بعد پس از آماده شدن غذاها شیرین و متین چیدمان سفره را با دقت و وسواس و حوصله انجام می‌دهند. در ادامه همگی سر سفره غذا می نشینند و حاصل کار را می چشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=246526
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهدی.جبرکش. گفت:

    خیلی.خوب.بود.دوست.دارم.آشپذی.رو

  2. زن روز گفت:

    ممنون مطلب خوبی بود

دیدگاه شما