شنبه 28 مرداد 1396 - 8:11

تظاهرات خشونت آمیز در بارسلون

بویرنیوز- یک روز پس از حادثه تروریستی بارسلون، اعضای گروه اسلام ستیز فالانژ که مخالف حضور مسلمانان در اسپانیا هستند با صدها تن از تظاهرکنندگان حامی سیاست های چندفرهنگی درگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، در تظاهرات عصر جمعه که در پی حوادث تروریستی بارسلون برگزار شد، اعضای گروه راست گرای افراطی و اسلام ستیز فالانژ با تظاهرکنندگان ضدفاشیست مخالف خود درگیر شدند.

شدت درگیری که در محل حادثه تروریستی پنجشنبه شب روی داد، به حدی بود که پلیس ضدشورش ماموران و خودروهای خود را میان دو گروه تظاهرکننده قرار داد تا از خشونت بیشتر جلوگیری شود.

اعضای گروه راست گرای افراطی فالانژ در مخالفت با اسلام و اعتراض به سیاست های مهاجرتی اسپانیا که به اعتقاد آنان علت حملات تروریستی است به خیابان آمده بودند.

به گزارش ایرنا، پنجشنبه شب یک خودرو ون در حمله ای خونین به عابران در مرکز شهر بارسلون 14 تن را کشته و بیش از یکصد نفر دیگر را زخمی کرد.

بعد از آن در یک حمله دیگر، مأموران پلیس در یک پست ایست و بازرسی هدف قرار گرفتند. همچنین یک خانه در شهر «آلکانار» منفجر شد که به حملات تروریستی پنجشنبه مرتبط بود.

بامداد جمعه نیز یک گروه دیگر از مردم در شهر کامبریلس در یکصد کیلومتری جنوب بارسلون با یک خودرو مورد حمله قرار گرفتند که 6 مصدوم برجای گذاشت. پلیس 5 تروریست مرتبط با این حمله را به ضرب گلوله از پای در آورد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=246501
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما