جمعه 27 مرداد 1396 - 0:35

اعتراض به استخدام‌های ناعادلانه/ فاجعه باندبازی و پارتی بازی در گچساران

آزادگان در حضور فرماندار با گلایه از عدم رعایت عدالت در استخدام‌ها و بیکاری فرزندان خود ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش بویرنیوز،  برخی از آزادگان شهرستان گچساران با تجمع در جلوی درب ورودی سالن فرهنگیان اعتراض خود را نسبت به عدم رعایت عدالت در بکارگیری نیروی کار در شهرستان گچساران اعلام کردند.

برخی از آزادگان گچسارانی در روزی که از سوی بنیاد شهید جشنی به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور تدارک دیده بود با تجمع و شرکت نکردن در جشن اعتراض خود را علنی کردند.

بر اساس این گزارش، فرماندار گچساران، رئیس آموزش و پرورش و رئیس بنیاد شهید گچساران برای دلجویی و دعوت آنها به جشن در جمع آنها حضور یافته‌اند که در این لحظه با درددل این آزادگان مواجه شدند.

گفتنی است، آزادگان در حضور فرماندار با گلایه از عدم رعایت عدالت در استخدام‌ها و بیکاری فرزندان خود ابراز نارضایتی کردند.

یکی از آزادگان شهرستان گچساران به نمایندگی برخی دیگر از آزادگان به فرماندار گچساران گفت: آزاده‌ای با 6 فرزند تحصیل کرده اما بیکار هستند و در جایی مشاهده می‌شود فرزند یکی از آقازاده‌ها به راحتی سر کار رفته و بعد از گذشت چند ماه مسوول قسمتی می‌شود.

وی ادامه داد: تجمع ما امروز در این مکان هم دردی را دوا نمی‌کند.

صالحی خطاب به فرماندار گچساران اذعان کرد: شما به عنوان فرماندار این شهر به تمام مسائل و مشکلات این شهر آگاهی دارید، امروز آقازاده‌هایی هستند که به راحتی وارد شرکت نفت شده و مشغول به کار شده‌اند.

وی عنوان کرد: در این شهر یک فاجعه‌ای به نام باندبازی و پارتی بازی رخ داده است که این فاجعه گریبان ما آزادگان و امثال ما را گرفته است.

این آزاده در ادامه با اشاره به استخدامی‌های اخیر در شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: اگر آزاده حفظ حرمت کرده و سکوت کرده فقط احترام گذاشتن به قوانین و مسوولان است.

یکی دیگر از آزادگان شهرستان گچساران با بیان اینکه هر شب در خانه ما دعوا به راه می‌افتد، ابراز کرد: امروزه فشار به قشر آزاده زیاد آمده است فرزندان ما از ما مطالبه کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه سهم آزادگان در استخدامی‌ها 25 درصد است، خاطرنشان کرد: چرا مسوولان حق ما را به ما نمی‌دهند ما به همان 25 درصد استخدامی رضایت داریم.

این آزاده ادامه داد: اوضاع زندگی آزاده‌ها در حال حاضر سخت‌تر از دوران اسارت است.

وی با بیان اینکه در جلوی چشمانمان مشاهده می‌کنیم که سفره پهن است و همه دارند استفاده می‌کنند به جز قشر آزاده، عنوان کرد: چرا زندگی ما آزادگان باید به زیر خط فقر بروند و چیزی نگوییم.

در ادامه یکی دیگر از آزادگان شهر گچساران با بیان اینکه عملکرد رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران خوب است و همکاری خوبی با این قشر از جامعه را دارد، اظهار کرد: نامه‌هایی که ما داده می‌شود و ما به ادارات برای استخدام و کار می‌بریم در جلوی چشمانمان آن نامه‌ها را به سطل زباله انداخته می‌شود و توجهی به ما نمی‌کنند.

این آزاده ادامه داد: ما مشکلات خود را به گوش استاندار رسانده اما ایشان مشکل ما را نیز حل نکرده است.

وی با بیان اینکه فرزندان آزاده با دارای مدارک فوق لیسانس در حال حاضر بیکار در منزل هستند، خاطرنشان کرد: مگر ما ضد انقلاب هستیم که این گونه با ما رفتار می‌کنند.

این آزاده افزود: فرزندان آزاده با حقوق یک میلیون تومان نیز راضی هستند که فقط بر سر کار بروند.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان اسارت بر تن ما کابل می‌کشیدند، تصریح کرد: در آن زمان احساس درد نمی‌کردیم اما امروزه بیکاری فرزندانمان ما آزاده‌ها را عذاب می‌دهد.

این آزاده اظهار کرد: امروز کار به جایی رسیده است که فرزند آزاده باید قلیان چاق کند تا امرار معاش کند و به او بگویند هیچ استخدامی نداریم اما آقازاده‌ها با پارتی بر سر کار می‌روند.

وی ادامه داد: به ما هم گفته شد اگر ده میلیون تومان بدهی فرزند شما را بر سر کار می‌فرستیم.

این آزاده تاکید کرد: مسوولان همیشه می‌گویند ما هیچ‌گونه استخدام و آزمونی جهت جذب نداریم در حالی که ما اطلاع داریم و خودشان نیز می‌دانند بدون آزمون نیروها با پارتی بر سر کار می‌روند.

در ادامه این گزارش فرماندار گچساران با دلجویی از آزاده‌ها و بوسیدن روی  آنها را به سالن برگزاری جشن دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، رحیمی با بیان اینکه در این مدت چهار سال که من فرماندار گچساران هستم یک بار برای حل مشکلاتتان به من مراجعه نکرده‌اید.

فرماندار گچساران با بیان اینکه اگر در شهرستان آزمونی برگزار شود سهم آزادگان محفوظ است، افزود: در حال حاضر آزمونی برای استخدام و به کارگیری نیرو در شهرستان گچساران برگزار نشده است.

وی اذعان کرد:  متاسفانه مشکلی که در این شهرستان است آن هم این است که همه دوست دارند در شرکت نفت مشغول کار شوند و به دنبال حرفه‌های دیگر که این شهرستان به آن نیاز دارد، نمی‌روند.

بالاترین مقام اجرایی گچساران با اشاره به جذب نیروی کار در پتروشیمی گچساران ابراز کرد: پتروشیمی گچساران یک نهاد دولتی نیست بلکه این شرکت یک نهاد تخصصی است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 40 درصد را دارد، ابراز کرد: برای تجهیز کارگاه در پتروشیمی این شرکت پیمانکار نیاز به 150 نفر نیروی کارگری به صورت موقت دارد که متاسفانه شهروندان گچسارانی با کار کارگری در این شهرستان مخالف هستند.

رحیمی با بیان اینکه متاسفانه در شهرستان گچساران کارگاه تخصصی فعال وجود ندارد، عنوان کرد: تنها شرکت فعال در شهرستان در حال حاضر پتروشیمی گچساران است.

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی گچساران در حال حاضر نیاز به جوشکار آرگون دارد که متاسفانه افراد جویای کار در این زمینه مهارت ندارد و ما برای انجام کار مجبور هستیم از نیروهای غیربومی استفاده کنیم.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه برای برگزاری کلاس آموزشی جوشکاری آرگون سه دوره این کلاس در سازمان فنی و حرفه‌ای تشکیل شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه از این کلاس‌ها در شهرستان گچساران استقبال نمی‌شود و از شهرهای همجوار برای آموزش و حرفه آموزی به این شهر می‌آیند و در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به سدچم‌شیر گچساران گفت: برای نصب تابلو برق سد چم‌شیر نیاز به یک برقکار حرفه‌ای داشت که با معرفی شخصی از گچساران به سد نتوانست این تابلو را نصب کند و ما مجبور به آوردن نیرو با مدرک دیپلم از شیراز شده‌ایم.

رحیمی گفت: متاسفانه فرزندان گچساران به دنبال حرفه آموزی و مهارت و یا شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای نمی‌روند.

فرماندار گچساران در ادامه به آزادگان این وعده را داد که در اولین فرصت با نشستی که با آنها برگزار می‌شود مشکل آنها را تا جایی که امکان دارد مرتفع سازد./فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=246435
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Reza گفت:

    تمام استخدامی ها و سهمیه ها رو خانواده شهدا و جانباز و ایثار گر و آزاده گرفتن و در حق مابقی افراد تحصیل کرده باید تبعیض قایل شد. موج بیکاری و افزایش تعداد فارغ التحصیل بیکار روز به روز در حال افزایشه. ما همه هوش و توانمان رو گذاشتیم روی ساخت بمب و موشک که توان بازدارندگی در مقابل تهدیدات بیگانگان رو داشته باشه ولی فارغ از اینکه این موج فارغ التحصیل بیکار همانند بمبی آماده انفجار شده و روزی همین بمب بیکاری در کشور منفجر خواهد شد. حواسمان به بمب فارغ التحیلان بیکار باشد.

  2. حقیقت گفت:

    باورکنید پدربنده با۳۰ سال خدمت صادقانه دراموزش وپرورش باداشتن ۸فرزند بیکار واینکه تنها فرزند تحصیلکرده اش بنده هستم ومتاهل ودارای یک فرزند سالها با دارابودن لیسانس ازیک دانشگاه دولتی دارم با کارگری امرارمعاش میکنم.جطوریک عده خاص رابدون نوع رشته ومعدل به کارمیگیرندولی برای یک فرزندفرهنگی تره هم خوردنمیکنند؟مگه فرزندفرهنگی داره از بانک ملی پدرش استفاده میکنه؟تاکی بایدشاهداین بی عدالتی ها باشیم؟؟؟؟؟!!!!

  3. ایران. گفت:

    دروغ میگن اصلا در گچساران پارتی بازی نیست

دیدگاه شما