چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 0:03

بروکراسی اداری در کهگیلویه و بویر احمد و سردرگمی مردم

سید فخرالدین علیزاده – بروکراسی اداری در ادارات استان کهگیلویه و بویر احمد چنان پیچیده بوده که سردرگمی مردم و ارباب رجوع در راهروهای ادارات همچنان پابرجا و استوار است .

تکریم ارباب رجوع مقوله‌ای است که سال‌ها مسئولان در سطوح مختلف با استفاده از راهکارهای نوین ارتباطی به دنبال بهبود آن بوده و هستند.

بارها همایش‌ها ، برنامه‌ها  و متینگ‌های مختلفی در سطح استان و کشور با حضور مدیران و کارکنان و عامه‌ی مردم برای شناسایی معضلات و مشکلات ارباب رجوع در هنگام مراجعه به ادارات برگزار شد ولی تا به امروز علی‌رغم همه‌ی تلاش‌ها هنوز شاهد سردرگمی مردم در راهروهای اداری هستیم .

یکی از معضلاتی که  ارباب رجوع با آن مواجهه است، عدم آشنایی با سیستم اداری و همچنین عدم راهنمایی و بروکراسی به روش های قدیمی بوده که داد مردم را درآورده و باعث نارضایتی مردم شده است .

تکنولوژی و فضای مجازی به حدی پیشرفت کرده که  میتوان از آن در راستای بهبود ارائه خدمات و همچنین تکریم ارباب رجوع استفاده کرد اما متاسفانه علی‌رغم همه‌ی پیشرفت‌ها ، ادارات استان تا به امروز نتوانسته‌اند اقدامی مطلوب در این حوزه ارائه نمایند .

با توجه به پراکندگی استان و نبود زیر ساخت های لازم شاید روزانه ده ها و صد ها نفر از اقصی نقاط استان به مرکز استان مراجعه کنند به امید اینکه در کمترین زمان مشکلات خود را پیگیری و به منزل برگردند ولی‌دریغ و حسرت از لحظه‌ها و ساعت‌هایی که بی‌دلیل از این راهرو و به آن راهرو و از این اتاق به آن اتاق می روند و در پایان هم می‌بینند که همه مراحل طی شده را به دلیل اشتباهی در مسیر و یا امضایی کم و زیاد باید دوباره طی نمایند .

بدتر از آن زمانی است که پس از یک روز و شاید چند روز دوندگی در آخرین لحظه برای دریافت امضای رئیس یا معاونی ساعت‌ها پشت درهای بسته و یا سالن جلساتی به انتظار بنسینند و در آخر با پاسخی رو به رو شوند که همه‌ی حساب و کتاب‌های آنها را در هم می‌ریزد «فلان مدیر به دلیل فلان جلسه در فلان اداره فعلا نمی‌تواند نامه‌ها یا پرونده‌های شما را امضا کند».

حال به نظر می‌رسد که می توان با تغییر در بروکراسی اداری و ارائه و حذف سیستم کاغذی و سنتی و گرایش به استفاده از تکنولوژی گامی در جهت رفاه و امنیت و آسایش ارباب رجوع‌هایی برداشت که این روز ها از فرط مشکلات اقتصادی و معیشتی تاب و تحمل هزینه‌های گزاف دیگری را ندارند .

در پایان امیدواریم با حذف کاغذ بازی و ارائه ی راهنمایی‌های لازم در ابتداری ورود ارباب رجوع و راه اندازی گیشه‌ها یا باجه‌های اطلاع رسانی و راهنمایی در ورودی ادارت شاهد رضایتمندی  مردم و ارباب رجوع‌ها باشیم .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=246018
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما