شنبه 4 شهریور 1396 - 8:00

چند ترفند برای مبارزه با نازک شدن مو

مجله بویرنیوز- نازک شدن موها و ریزش مو دو مورد از شایع ترین مشکلاتی هستند که بیشتر مراجعین متخصصان پوست و مو همواره با آن درگیر هستند.

به گزارش میزان، در ادامه به صحبت درباره اینکه چرا با نازک شدن موها روبرو می شویم و چگونه می توانیم از ریزش مو پیشگیری کنیم می پردازیم.

منتظر نمانید درمان ریزش مو را شروع کنید

الگوی ریزش موی زنان ( نازک شدن مو در منطقه بالای سر ) مشکلی است که پیوسته بدتر می شود بنابراین به محض اینکه مشکلی دیدید درمان را شروع کنید – هرگز این کار را به آینده موکول نکنید تا متخصص پوست و مو بتواند سرتان را از ریزش مو نجات دهد.

چه چیزهایی باعث ریزش مو می شود؟

شایع ترین دلیلش کمبود مواد مغذی است. بهترین روش برای درمان این مشکل استفاده از برنامه غذایی سالم و متعادلی است که حاوی تمام گروه های غذایی ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی باشد. بسیاری از افراد می دانند که پروتئین ( تخم مرغ، مرغ، ماهی، گوشت قرمز ) کلید سلامت مو است. افرادی که رژیم دارند، وگان ها و گیاه خواران معمولا برخی از گروه های غذایی را از دست می دهند بنابراین با مقداری ریزش و کم شدن حجم موها روبرو خواهند شد.

ممکن است دلیلش کمبود ویتامین ها و مواد معدنی نیز باشد – معمولا برای تشخیص این وضعیت از بیمار خواسته می شود که یک آزمایش خون کامل بدهد. کمبود آهن و کم خونی می توانند از عوامل ریزش مو باشند.

چقدر بعد دوباره موهایم رشد می کنند؟

باید حداقل به مدت 12 هفته پیوسته غذای خوب بخورید تا تغییر را ببینید و البته اگر می خواهید به بهبود ادامه دهید و به قبل بازنگردید باید این کار را ادامه دهید.

می توانم تارهای موی خود را ضخیم تر کنم؟

متاسفانه خیر – سایز هرکدام از تارهای مو به سایز فولیکولی که از آنجا روییده بستگی دارد. فولیکول موی برخی از دیگران بزرگتر است. با این حال می توانید با بهبود برنامه غذایی کیفیت تارهای مو را تغییر دهید و آنها را قوی تر کنید.

آیا واقعیت دارد که پیشگیری از بارداری می تواند روی مو تاثیر بگذارد؟

چه از قرص های ضد بارداری استفاده کنید چه ایمپلنت یا IUD همورمون هایی توسط آنها در بدنتان آزاد می شود. این هورمون ها ممکن است رشد طبیعی مو را دچار اختلال کنند.

دیگر مشکلات هورمونی چه؟

اگر بیماری با مشکل نازک شدن مو، آکنه و آکنه بر اثر نامنظم بودن قاعدگی به متخصص مراجعه کند به عنوان یک عدم تعادل هورمونی در نظر گرفته می شود بنابراین ما آزمایش خون را توصیه می کنیم، بعلاوه دیگر علائمی که نشان دهنده سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند. این مشکلات نیازمند مداخله پزشکی و همچنین تنظیمات سبک زندگی هستند.

درمان موهای نازک شده: برای پیشگیری از ریزش مو چه کاری می توان انجام داد؟ کاهش وزن

چرا اضطراب درباره ریزش مو می تواند مشکل را بدتر کند؟

متاسفانه، وقتی فرد از مشکل موهایش آگاهی پیدا می کند دچار نگرانی درباره آنها می شود. برخی از مراجعین حتی با خود کیسه ای از موهای ریخته شده شان می برند تا به پزشک نشان دهند که چه مقدار ریزش مو داشتند. بنابراین در بیشتر مواقع این مشکل فیزیکی نیست، بلکه دلایل روانی و اضطرابی که بیمار دچارش می شود می تواند مشکل ریزش مو را دو چندان کند.

پوست کف سر را تسکین دهید

از آنجا که رشد موها تا حدود زیادی به سلامت پوست کف سر نیز بستگی دارد بسیار مهم است که مانند پوست صورت از این قسمت نیز مراقبت کنید.

استفاده از ماسک های مو یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح رطوبت موها و کف سر است. بسیاری از چیزهایی که می توانند به سلامت پوست صورت کمک کنند می توانند روی پوست کف سر نیز تاثیر داشته باشند. برای مثال آنهایی که در معرض آکنه صورت هستند معمولا موهایی چرب دارند و ممکن است پوست کف سرشان دچار آکنه شود بنابراین توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که بتوانند به خوبی پوست کف سر را تمیز و مرطوب کنند.

هیدراته، هیدراته، هیدراته

در طول تابستان موهای خود را هیدراته نگه دارید و در برابر آفتاب شدید تا جای ممکن آنها را بپوشانید. آفتاب تابستان به سادگی رطوبت موها را از بین می برد و پوست کف سر را خشک می کند. همچنین با عرق کردن پوست کف سر موها چرب می شوند. آب زیاد بنوشید، موهای خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و از محصولاتی استفاده کنید که به رطوبت موها کمک کنند.

اگر انتخاب کرده اید تا این مقاله را بخوانید، حتما خودتان یا یکی از اطرافیانتان با ریزش مو مواجهند، به نظر شما کدامیک از موارد ذکر شده در مقاله، تاثیر بیشتری در ریزش موها دارد؟ یا چطور می توان از بروز این مشکل پیشگیری کرد؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=245740
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما